Як держава може сприяти роботі українських експортерів? Серед іншого – завдяки просуванню експортного бренду країни.
Сам бренд було на днях презентовано за участі Офісу з просування експорту, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Європейського банку реконструкції та розвиту, а також представництва ЄС в Україні.
Слоганом експортного бренда стала фраза Trade with Ukraine, яка буде трансформуватися залежно від галузі (Create with Ukraine, Innovate with Ukraine і т. д.).
Таку назву обрано не випадково. Адже українські товари та послуги, що продаються на іноземних ринках, формують міжнародний імідж України. Кожен проданий український товар чи послуга призвичаює іноземних споживачів пробувати, цінувати та любити українське, тим самим формуючи бренд України як виробника якісної, автентичної, креативної та інноваційної продукції. Бренд країни походження впливає на рішення споживача, який товар обрати.
Дослідження показують, що споживач готовий платити на 22% більше за товар, чия країна походження викликає позитивні асоціації і довіру. Цим вже користуються Велика Британія, Німеччина, Швейцарія, США та інші економічно високорозвинені країни.
Приклад бренда Британії, запущеного у 2012 році: за три роки Експортна кампанія, яка коштувала Сполученому Королівству близько 113,5 млн фунтів, забезпечила чистий прибуток країні розміром у 1,2 млрд фунтів.
Інші результати: збільшення бажаючих інвестувати у країну – 16%; збільшення бажаючих відвідати країну – 16 %; збільшення бажаючих купувати британські продукти – 12%; збільшення експорту продукції малих та середніх підприємств – на 68,5 млн фунтів.
Важливо, що необхідність створення експортного бренду визнають і самі експортери.
Перш за все, це сприятиме позитивному сприйняттю української продукції. Натомість, як зазначають експортери, наразі українська продукція сприймається переважно нейтрально. "Необхідні роки наполегливих зусиль, аби наростити лояльність до товарів, вироблених в Україні, перш ніж можна буде з упевненістю сказати про позитивний імідж", – ділиться враженнями Тетяна Абрамова, СЕО та засновник компанії RITO, яку вже можна побачити в Литві, Чехії, Канаді.
Також бренд має сприяти системній ідентифікації українських експортерів у світі.
"Реальність останніх років демонструє, що Україна стає вже помітним гравцем на міжнародних експортних майданчиках, якими є професійні промислові виставки. Звісно, разом з цим зростає необхідність візуальної ідентифікації", – зазначає організатор участі українських стендів у Paris Design Week та Maison et Objet (Париж, Франція) Анастасія Білецька.
Зміцнення позицій компаній-експортерів на світовому ринку. Адже бізнес – це середовище, яке постійно розвивається, не стоїть на місці, і для його розвитку важливий вихід на міжнародний рівень. Але поодинці домогтися цього дуже складно, оскільки просування на новому ринку вимагає значних ресурсів. Саме на цьому етапі розумієш важливість підтримки пулу експортерів за рахунок наявності сильного іміджу країни і формування довіри до товарів Made in Ukraine.
Єдиний бренд надає можливість кожному українському експортерові користуватися репутацією всіх інших. Незалежно від галузі.
Не секрет, що "заходити" в нову країну легше при позитивному ставленні і наявності попереднього досвіду взаємодії з українськими брендами. Позитивний досвід попередньої взаємодії дозволяє сформувати лояльне ставлення до всіх товарів і послуг, незалежно від представленої галузі.
Цей ефект відомий як крос-категорійна підтримка. Вона полягає у асоціації та проекції попередньої позитивної взаємодії користувача із товаром або послугою на будь-який інший товар або послугу, що має ту саму країну походження.
Наприклад, маючи позитивне враження від купівлі українських продуктів щоденного споживання, користувач більш лояльно ставитиметься до інших товарів з України. Від розвитку експортного бренда країни та нарощування позитивного іміджу експортованих товарів виграють компанії усіх сегментів та розмірів: від помисливості до будівництва, малого чи середнього бізнесу.
І нарешті – новий бренд дозволить позиціонувати Україну як країну, що працює за міжнародними стандартами та є перспективним торговельним партнером.
Експортний бренд розроблений Офісом з просування експорту за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Над розробкою експортного бренда, його бренд-платформи та бренд-бука, а також виставкового бренд-бука працювала агенція BeCentric.
Використання Експортного бренда є безкоштовним для експортерів та компаній, котрі готуються експортувати, а також для всіх інституцій, що займаються просуванням експорту та надають торговельну інформацію. Всі матеріали для використання експортного бренда можна завантажити на сайті Офісу з просування експорту.
За січень-серпень 2018 року Україна експортувала понад 130 млн тонн молокопродуктів на загальну суму $228,3 млн, що більше на $17,8 млн порівняно з аналогічним періодом минулого року. Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.
«За вісім місяців поточного року Україна збільшила експорт молокопродуктів до ринків інших країн майже на $17,8 млн порівняно з аналогічним періодом минулого року. Перше місце серед експортних позицій зайняло тваринне масло, якого було експортовано на загальну суму $92,4 млн. Друге місце – згущене молоко на $43,7 млн, третє – казеїн на $30,6 млн», - прокоментувала Ольга Трофімцева.
За її словами, Україна також експортувала за цей період українських сирів на суму $20,04 млн, молочної сироватки на $14,1 млн, морозива на $11,9 млн, молока та незгущених вершків на $9,7 млн, кисломолочної продукції на $5,7 млн.
Найбільшими покупцями українського вершкового масла стали Марокко – $21,2 млн, Туреччина – $13,2 млн та Нідерланди – $8,8 млн. Сири всіх видів та кисломолочний сир було експортовано з України в основному на ринки Казахстану з сумою експорту – $9,02 млн, Молдови – $5,2 млн, Єгипту – $2,6 млн.
«Імпорт з України молочних продуктів також збільшився за даний період та становив $55,9 млн. Найбільше ми імпортували сирів на загальну суму – $38,3 млн, тваринне масло – $4,8 млн та кисломолочну продукцію на суму понад $5 млн», - резюмувала Ольга Трофімцева.
Держпродспоживслужба та компетентний орган Македонії погодили міжнародний ветеринарний сертифікат для експорту молочної продукції з України до Республіки Македонія.
Із зазначеним сертифікатом можна ознайомитися за посиланням
Міністерство економічного розвитку і торгівлі та Офіс з просування експорту презентували Експортний бренд України.
Чому Україна створила експортний бренд
Країни з сильними брендами здатні ефективніше створювати економічну додану вартість та експортувати власні продукти; залучати інвестиції, туристів і таланти; змінювати стереотипи і будувати власні конкурентні переваги. Експортний бренд та бренд Країни взаємозалежні. Чим сильнішим стає бренд Країни, тим успішнішим буде український експорт. Чим більше Україна експортує, тим потужнішим ставатиме бренд UkraineNOW.
Існують авторитетні міжнародні рейтинги, які оцінюють бренди країн світу та експортні бренди країн (рейтинг Made In Country Index). Рейтинг топ-10 найсильніших брендів-країн на 90% співпадає з експортним рейтингом. При тому чим краща репутація країни як експортера, тим вищий її рейтинг як країни в цілому.
Є різні підходи до брендингу країн: один бренд для всіх потреб; різні бренди для інвестицій, експорту, туризму; парасольковий бренд плюс секторальні. Розробка двох брендів (Країни та Експортного) збіглись у часі, і хоча на момент презентації бренда України Офіс з просування експорту вже розробив візуальну частину експортного бренда, нам довелось зупинитись, переглянути нові ввідні і створити абсолютно новий візуальний та смисловий експортний бренд.
Зараз, експортний бренд України базується на Бренді UkraineNow, що відповідає політиці держави створювати стійкий емоційний та візуальний зв’язок між різними галузями та секторами.
Що таке експортний бренд?
Експортний бренд – це перш за все бренд-платформа, а не лише візуальні атрибути – лого чи галузеві піктограми. Це глибокі сенси, стратегії, адекватні нашому менталітету, досягненням та експортним можливостям. Основне завдання у сфері експортного брендинга полягає у формуванні міжнародного іміджу України як надійного торгового партнера для світу.
Експортний бренд має індивідуальний графічний стиль та елементи, котрі допомагають краще комунікувати експортні можливості галузей. Основою логознаку експортного бренду є буква “U”. Це перша буква в назві Ukraine з якою Україна може і повинна будувати стійку асоціацію: ми, по суті, повинні “приватизувати” букву U.
Слоган експортного бренда України – Trade with Ukraine – спонукає до дії та міжнародного партнерства. Наш експортний слоган – це своєрідна обіцянка: «Україна готова до співпраці зі світом». Як і UkraineNOW експортний бренд є конструктором, котрий легко адаптується під різні галузі та сектори.
Вперше, у повному обсязі експортне брендування буде використано на національному стенді в Китаї під час найбільшої світової експортно-імпортної виставки China International Import EXPO 2018.
Також вже було реалізовано кілька пілотних проектів з новим брендуванням для тестування. Важливо, щоб на усіх наступних заходах за участі українських експортерів використовувалось саме експортне брендування. Для цього створено виставковий бренд-бук, котрий роз’яснює, як у єдиному стилі забудовувати різні типи стендів від національного та найбільших колективних стендів до найбюджетніших.
Експортний бренд розроблений Офісом з просування експорту за підтримки ЄБРР у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу. Над розробкою Експортного бренда, його бренд-платформи та бренд-буку, а також Виставкового бренд-буку працювала агенція BeCentric.
Як це допоможе експортерам?
Експортний бренд є об’єднуючою платформою для всіх національних виробників. Він спрощує виробникам товарів та послуг вихід на нові експортні ринки, надає можливість кожному українському експортерові повсякчас користуватися репутацією всіх інших українських компаній, незалежно від галузі.
Цей ефект називають крос-категорійною підтримкою, коли споживач переносить позитивний досвід взаємодії з однією категорією товарів, походженням з України (наприклад, одяг), на незнайомі товари з іншої категорії (наприклад, продукти харчування).
Сильний Експортний бренд особливо важливий для експортерів сегменту малого і середнього бізнесу. Додаткові витрати, пов'язані з просуванням на зовнішніх ринках, часто стають для них суттєвою перешкодою для виходу на міжнародні ринки.
Кожна країна веде експортну комунікацію зі світом, маючи декілька цільових аудиторій: інвестори, байери, рітейл мережі, виробники, споживачі, уряди інших країн. Експортний бренд є стрижнем комунікації, який потужно, системно та послідовно почне комунікувати експортні можливості України.
Шлях експортного бренду тільки починається. Його просування триватимероками, у цьому процесі вже беруть участь десятки тисяч людей — від державних службовців, дипломатів до підприємців (українських експортерів товарів і послуг), асоціацій.
Чим більше якісних українських товарів і послуг продаватиметься у світі, тим потужнішим ставатиме український експортний бренд, а з ним і вся Україна. Успіх країни складається з успіху кожної людини, кожного бізнесу, кожного товару та послуги.
Джерело: Liga.net
26 вересня 2018 р. у Києві відбудетьсянавчальний семінар Програми розвитку комерційного права Міністерства торгівлі США (CLDP): "Експорт до США, Прикладне дослідження: Технічні бар'єри у торгівлі – стандарти та оцінка відповідності" стосовно подолання тех.бар'єрів при виходіна ринок США. Семінар проводиться CLDP за допомогою Мінекономрозвитку та ТПП України для представників вітчизняного бізнесу.
Мета семінару:
- досягти поглибленого двостороннього розуміння стосовно розробки та функціонування американських та українських стандартів, системи регламентів та системи оцінки відповідності;
- розглянути та підтвердити національні підходи, в т.ч. подібності та відмінності, що стосуються торгівлі;
- представити конкретні документальні приклади стосовно вогнетривких кабелів для поглиблення розуміння процесів кожної країни, та можливостей для двосторонньої співпраці.
Мова навчання - англійська, буде забезпечено синхронний переклад.
Участь в семінарі безкоштовна.
У разі виникнення питань щодо участі у семінарі звертайтесь за тел. +38(067)679-67-81 або по e-mail avk-zed@ucci.org.ua, відповідальна особа - Олександр Колесніков.