Попри воєнний стан Україна зберігає статус надійного агроекспортера. Про це повідомляє Комітет ВРУ з питань аграрної та земельної політики.
Так, за інформацією Національній асоціації цукровиків України «Укрцукор», протягом пʼяти місяців 2024-2025 маркетингового року Україна експортувала понад 352 тис. тонн цукру, що на 17% більше, ніж за аналогічний період минулого маркетингового року.
Зростання частки світового ринку в експорті цукру є результатом успішних зусиль українських цукровиків з пошуку альтернативних ринків збуту у зв’язку із обмеженнями, накладеними на український цукор зі сторони Європейського Союзу.
Основними напрямками експорту українського цукру за перші 5 місяців 2024-2025 маркетингового року стали: Туреччина (19% всього експорту), Лівія, Сомалі, Шрі-Ланка, Північна Македонія.
Як зазначено, з 1 січня 2025 року українські виробники отримали доступ до ринку Європейського Союзу завдяки новим домовленостям щодо лібералізації торгівлі. Цей крок відкрив для України можливість експортувати більші обсяги цукру на європейський ринок без додаткових мит, що раніше стримувало зростання поставок. За перші 5 місяців 2025 року українські виробники матимуть можливість експортувати до ЄС 107,3 тис. тонн.
Європейська агенція інтелектуальної власності (EUIPO) у межах ініціативи Європейської комісії продовжує приймати заявки на участь у програмі SME Fund у 2025 році. Проєктом передбачено підтримку малого та середнього бізнесу щодо реєстрації прав інтелектуальної власності (IP) в Євросоюзі.
Які витрати можна компенсувати?
У 2025 році для українських МСП доступні ваучери на відшкодування витрат щодо:
-
зборів за реєстрацію торговельних марок та промислових зразків у EUIPO, національних офісах країн-членів ЄС, Офісі Бенілюксу та за Мадридською/Гаазькою системою ВОІВ;
-
пошук попереднього рівня техніки та патентування в національних офісах країн-членів ЄС;
-
зборів за подання та пошук в ЄПВ, а також правові витрати, пов’язані з подачею заявки на отримання патенту за Європейською патентною конвенцією;
-
зборів за подання та проведення експертизи для реєстрації сортів рослин Співтовариства.
Наразі відкрито прийом заявок на ваучери у розмірі 700 євро для оплати зборів за реєстрацію торговельних марок та промислових зразків.
Інформаційний вебінар
18 лютого 2025 року EUIPO запрошує потенційних учасників до участі в інформаційному вебінарі, на якому фахівці агенції інтелектуальної власності нададуть детальну інформацію та рекомендації щодо участі в ініціативі.
Для участі у вебінарі необхідно зареєструватися за посиланням.
Як взяти участь?
Для участі у програмі необхідно створити обліковий запис користувача та зареєструватись за посиланням. Дедлайн подання заявок — 5 грудня 2025 року (або до вичерпання бюджету).
З додаткових питань можна звертатися за електронною адресою halyna.shtohryn@nipo.gov.ua або номером телефону +380 44 494 05 30
За даними Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій УКРНОІВІ, 2 573 заяви на реєстрацію торговельної марки подали іноземці у 2024 році. Це на 37% менше, ніж до повномасштабного вторгнення, коли було подано понад 4 000 заявок. В Опендатабот проаналізували, що понад 40% з них належать компаніям зі США, Кіпру та Швейцарії. Більшість з них займаються медичними/ветеринарними препаратами та рекламою й адмініструванням.
Які компанії реєструють ТМ в Україні?
18,4% від усіх заявок на реєстрацію ТМ належать компаніям зі США, а ще 12,5% — зі Швейцарії. Трійку країн за заявками закриває Кіпр — 9,7%. Також активно на реєстрацію подавалися бізнеси з Китаю, Великої Британії та Польщі.
Найчастіше торік подавали на реєстрацію ТМ, пов’язані з:
-
препаратами для медицини, ветеринарії та гігієни — 711 заявок або 27,6% від загальної кількості;
-
рекламою, адмініструванням та офісними послугами — 472 або 18,3%;
-
тютюновими виробами, аксесуарами та замінниками — 341 або 13,3%;
-
науковими, електронними та оптичними приладами — 306 або 11,9%;
-
косметикою, засобами для догляду та побутовою хімією — 282 або 11%.
Маєте інноваційні ідеї у галузях сталого розвитку, енергоефективності, автоматизації, проте бракує фінансів для їхнього втілення? Або ж займаєтеся креативним бізнесом і прагнете перетворити свої проєкти на культурний продукт? Програми ЄС «Горизонт Європа» та «Креативна Європа» створюють унікальні можливості для підприємців, які прагнуть масштабувати свої проєкти. Європейські ініціативи охоплюють грантове фінансування, експертну підтримку стартапів та забезпечують доступ до корисних навчальних заходів, які сприятимуть успішній реалізації напрацьованих проєктів.
Конкурси від Програми «Горизонт Європа»
-
Грант для підтримки технологій з нульовим викидом вуглецю. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант для підтримки розвитку відновлюваних джерел палива та біоенергетики. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант для інновацій у виробництві синтетичних відновлюваних видів палива. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант для розвитку роботизованих та автоматизованих рішень у будівництві. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант для розвитку відновлювальних джерел енергії та підтримки сталого енергетичного переходу. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант на розробку енергоефективних біопереробних технологій з нульовими відходами. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант на підтримку інноваційних підходів до енергоефективної реконструкції будівель. Дедлайн: 4 лютого 2025
-
Грант на інноваційні рішення для розвитку сільських територій. Дедлайн: 5 лютого 2025
-
Грант для жіночих deep tech стартапів на ранніх стадіях розвитку. Дедлайн: 17 березня 2025
-
Управління грантами в Програмі «Горизонт Європа». Початок: 3 квітня 2025
Вебінари щодо Програми «Горизонт Європа»
-
Пошук можливостей та подача пропозиції в Програмі «Горизонт Європа». Початок: 13 березня 2025
-
Підготовка грантової угоди в межах Програми «Горизонт Європа». Початок: 20 березня 2025
-
Програма «Горизонт Європа»: як це працює? Як написати пропозицію?. Початок: 27 березня 2025
Конкурси від Програми «Креативна Європа»
-
Грант на підтримку культурного співробітництва та творчих ініціатив. Дедлайн: 6 лютого 2025
-
Грант для підтримки українських літературних творів та перекладів. Дедлайн: 11 лютого 2025
-
Грант для підтримки сталого розвитку індустрії відеоігор та XR контенту. Дедлайн: 12 лютого 2025
-
Грант для підвищення якості місцевих і регіональних ЗМІ. Дедлайн: 27 лютого 2025
-
Грант для підтримки міжгалузевих ініціатив у медіасфері та розвитку медіаграмотності. Дедлайн: 6 березня 2025
-
Грант для підтримки інноваційних проєктів у сфері європейського кіно та аудіовізуальних творів. Дедлайн: 27 березня 2025
-
Грант для підтримки інноваційних бізнес-моделей в європейському аудіовізуальному секторі. Дедлайн: 24 квітня 2025
-
Грант для цифрової трансформації аудіовізуальної індустрії. Дедлайн: 24 квітня 2025
-
Грант для підтримки інновацій у креативних і культурних секторах. Дедлайн: 24 квітня 2025
-
Грант для підтримки транснаціональної культурної співпраці та інновацій. Дедлайн:13 травня 2025
-
Грант для розробки інноваційних культурних практик та моделей. Дедлайн: 13 травня 2025
-
Грант для підтримки інноваційних проєктів у телевізійному та онлайн-контенті. Дедлайн: 14 травня 2025
-
Грант для підтримки розповсюдження європейських фільмів на міжнародних ринках. Дедлайн: 17 липня 2025
Джерело