Огляд, статті
Україна нарощує експорт цукру

exp-sugar-5847Попри воєнний стан Україна зберігає статус надійного агроекспортера. Про це повідомляє Комітет ВРУ з питань аграрної та земельної політики.

Так, за інформацією Національній асоціації цукровиків України «Укрцукор», протягом пʼяти місяців 2024-2025 маркетингового року Україна експортувала понад 352 тис. тонн цукру, що на 17% більше, ніж за аналогічний період минулого маркетингового року.

Зростання частки світового ринку в експорті цукру є результатом успішних зусиль українських цукровиків з пошуку альтернативних ринків збуту у зв’язку із обмеженнями, накладеними на український цукор зі сторони Європейського Союзу.

Основними напрямками експорту українського цукру за перші 5 місяців 2024-2025 маркетингового року стали: Туреччина (19% всього експорту), Лівія, Сомалі, Шрі-Ланка, Північна Македонія.

Як зазначено, з 1 січня 2025 року українські виробники отримали доступ до ринку Європейського Союзу завдяки новим домовленостям щодо лібералізації торгівлі. Цей крок відкрив для України можливість експортувати більші обсяги цукру на європейський ринок без додаткових мит, що раніше стримувало зростання поставок. За перші 5 місяців 2025 року українські виробники матимуть можливість експортувати до ЄС 107,3 тис. тонн.

Джерело


 

Фінансова підтримка для реєстрації торговельних марок і промислових зразків в ЄС

marketing__1726470374Європейська агенція інтелектуальної власності (EUIPO) у межах ініціативи Європейської комісії продовжує приймати заявки на участь у програмі SME Fund у 2025 році. Проєктом передбачено підтримку малого та середнього бізнесу щодо реєстрації  прав інтелектуальної власності (IP) в Євросоюзі. 

Які витрати можна компенсувати? 

У 2025 році для українських МСП доступні ваучери на відшкодування витрат щодо: 

  • зборів за реєстрацію торговельних марок та промислових зразків у EUIPO, національних офісах країн-членів ЄС, Офісі Бенілюксу та за Мадридською/Гаазькою системою ВОІВ;

  • пошук попереднього рівня техніки та патентування в національних офісах країн-членів ЄС;

  • зборів за подання та пошук в ЄПВ, а також правові витрати, пов’язані з подачею заявки на отримання патенту за Європейською патентною конвенцією; 

  • зборів за подання та проведення експертизи для реєстрації сортів рослин Співтовариства.

 

Наразі відкрито прийом заявок на ваучери у розмірі 700 євро для оплати зборів за реєстрацію торговельних марок та промислових зразків.

Інформаційний вебінар

18 лютого 2025 року EUIPO запрошує потенційних учасників до участі в інформаційному вебінарі, на якому фахівці агенції інтелектуальної власності нададуть детальну інформацію та рекомендації щодо участі в ініціативі.

Для участі у вебінарі необхідно зареєструватися за посиланням.

 

Як взяти участь?

Для участі у програмі необхідно створити обліковий запис користувача та зареєструватись за посиланням. Дедлайн подання заявок — 5 грудня 2025 року (або до вичерпання бюджету).

З додаткових питань можна звертатися за електронною адресою halyna.shtohryn@nipo.gov.ua або номером телефону +380 44 494 05 30

Джерело


 

Динаміка реєстрації іноземними компаніями торговельних марок в Україні під час війни. Дослідження Опендатабот

За даними Українського національного офісу інтелектуальної власності та інновацій УКРНОІВІ, 2 573 заяви на реєстрацію торговельної марки подали іноземці у 2024 році. Це на 37% менше, ніж до повномасштабного вторгнення, коли було подано понад 4 000 заявок. В Опендатабот проаналізували, що понад 40% з них належать компаніям зі США, Кіпру та Швейцарії. Більшість з них займаються медичними/ветеринарними препаратами та рекламою й адмініструванням.

6e06a9e575a62148f961941c7b68ff6aea0f67ac5e61ef25125efeec84335fc0

Які компанії реєструють ТМ в Україні?

18,4% від усіх заявок на реєстрацію ТМ належать компаніям зі США, а ще 12,5% — зі Швейцарії. Трійку країн за заявками закриває Кіпр — 9,7%. Також активно на реєстрацію подавалися бізнеси з Китаю, Великої Британії та Польщі.

5302fc3bce9132da06b623099b101c84721d03355f5d769a51cd4c31d1003356

Найчастіше торік подавали на реєстрацію ТМ, пов’язані з:

  • препаратами для медицини, ветеринарії та гігієни — 711 заявок або 27,6% від загальної кількості;

  • рекламою, адмініструванням та офісними послугами — 472 або 18,3%;

  • тютюновими виробами, аксесуарами та замінниками — 341 або 13,3%;

  • науковими, електронними та оптичними приладами — 306 або 11,9%;

  • косметикою, засобами для догляду та побутовою хімією — 282 або 11%.

    Джерело


     

Експорт: від основ до дій — новий освітній онлайн-курс вже доступний до перегляду на порталі Дія.Бізнес

На порталі Дія.Бізнес зʼявився безоплатний онлайн-курс «Експорт: від основ до дій», створений для підприємців, які планують вийти на міжнародні ринки. Він охоплює всі основні аспекти: допоможе підготуватися до старту експортної діяльності, здобути базові знання, а також дізнатися про інструменти підтримки й можливості, які надає Офіс з розвитку підприємництва та експорту. 

 

Про онлайн-курс

Онлайн-курс містить 9 серій тривалістю по 2–10 хвилин, під час яких експерти Офісу з розвитку підприємництва та експорту розповідають, як: 

  • розпочати експорт

  • перевірити готовність до зовнішньоекономічної діяльності

  • вибрати перспективну країну для експорту 

  • розробити дієву експортну стратегію 

  • адаптувати товар або послугу до вимог обраного ринку

  • підготувати необхідну документацію, сертифікати

  • установити контакти з потенційними покупцями, дистриб’юторами або інвесторами

  • реалізувати стратегію та запустити або збільшити продажі на новому ринку

 

Зокрема, під час перегляду курсу підприємці зрозуміють важливість експорту, оскільки він допомагає масштабуватися, залучати нових клієнтів, створює для бізнесу низку переваг, серед яких: розширення ринку збуту, зростання прибутків, зміцнення конкурентоспроможності, диверсифікація ризиків, покращення репутації, доступ до інновацій та залучення інвестицій. 

«Українські підприємці створюють якісні продукти, які можуть конкурувати на міжнародному ринку. Проте експортна діяльність — це не лише про можливості, а й виклики. Для ефективних продажів за кордон потрібен системний підхід і чітке розуміння особливостей міжнародних ринків. Цей онлайн-курс допоможе визначити й зробити перші кроки, уникнути типових помилок, адаптувати продукцію та успішно співпрацювати з іноземною аудиторією», — підкреслив Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємництва та експорту.

Онлайн-курс  «Експорт: від основ до дій» пояснює, як дослідити зовнішні ринки перед початком продажів, які інструменти для цього використовують, як обрати експортну модель і як Офіс з розвитку підприємництва та експорту може допомогти на цьому етапі. 

«Щоб успішно вийти на міжнародні ринки, бізнесу важливо бути там, де є потенційні партнери. Міжнародні виставки, торговельні місії та тендери — це одні з найефективніших способів презентувати свою продукцію на глобальному рівні, знайти нових партнерів й укласти контракти. Освітній онлайн-курс «Експорт: від основ до дій» пояснює, як підприємцям використовувати можливості максимально ефективно, обирати релевантні заходи, готуватися до них і брати участь у тендерах для пошуку клієнтів за кордоном» — зазначає Олексій Грушецький, заступник директора з просування експорту Офісу з розвитку підприємництва та експорту 

Після перегляду відеолекцій можна перевірити знання у фінальному тесті й отримати сертифікат. Освітній онлайн-курс «Експорт: від основ до дій» доступний у розділі «Онлайн-курси» на порталі Дія.Бізнес.  

 

Довідково: 

  • Онлайн-курс «Експорт: від основ до дій» створений Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес за фінансування програми економічної стійкості України (ERP), що реалізується консорціумом ERP, до якого входять: Mercy Corps, Право на захист, Helvetas Swiss Intercooperation та JERU (Спільне реагування на надзвичайні ситуації в Україні організацій Welthungerhilfe та Concern Worldwide) та за підтримки Швейцарії через Швейцарську агенцію розвитку та співробітництва (SDC).

    5d0dc0052902206c699f1a6312cc4afe2a88fa88887f1dd7e6982a02c382c1c9

Джерело


 

Дайджест відкритих конкурсів Horizon Europe та Creative Europe

digest__1726491318Маєте інноваційні ідеї у галузях сталого розвитку, енергоефективності, автоматизації, проте бракує фінансів для їхнього втілення? Або ж займаєтеся креативним бізнесом  і прагнете перетворити свої проєкти на культурний продукт? Програми ЄС «Горизонт Європа» та «Креативна Європа» створюють унікальні можливості для підприємців, які прагнуть масштабувати свої проєкти. Європейські ініціативи охоплюють грантове фінансування, експертну підтримку стартапів та забезпечують доступ до корисних навчальних заходів, які сприятимуть успішній реалізації напрацьованих проєктів.

 

Конкурси від Програми «Горизонт Європа»

 

 Вебінари щодо Програми «Горизонт Європа»

 

Конкурси від Програми «Креативна Європа»

<1 2 ...7 8 9 10 11 ...199 200 >