Верховна Рада ухвалила у другому читанні та в цілому законопроєкт № 7737 про Митний тариф України, який є одним з важливих етапів гармонізації нашої митної системи із митною системою Європейського Союзу.
Як повідомив голова Комітету ВР із питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, цим документом Україна гармонізувала із всесвітньою класифікацією товарів свій митний тариф, що необхідно робити раз на п'ять років.
«Законопроєкт технічний, але дуже важливий, принциповий для того, аби класифікація товарів, що проходять через митний кордон України, відповідала європейській і світовій класифікаціям взагалі, щоб у нас не було жодних суперечностей у цьому контексті», - наголосив Данило Гетманцев.
Ухвалені Верховною Радою зміни спрямовані на:
- приведення товарної номенклатури у відповідність із вимогами ГС-2022 на виконання міжнародних зобов’язань, узятих у рамках Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів, до якої приєдналася Україна;
 - адаптацію статистичної системи України до міжнародних методів, стандартів та класифікації;
 - стандартизацію зовнішньоторговельної документації;
 - прискорення і спрощення процедури митного оформлення товарів під час здійснення зовнішньоторговельних операцій.
 
Міністерство цифрової трансформації України, національний проєкт із розвитку підприємництва Дія.Бізнес та Офіс з розвитку підприємництва та експорту за підтримки уряду Великої Британії (UK Aid) та у виконанні Київської школи економіки запускають новий етап Програми підтримки малого та середнього бізнесу.
Малий та середній бізнес є важливими для відновлення економіки післявоєнної України. Експорт відкриває нові можливості для фінансової стійкості, а грантова підтримка покриє перші маркетингові кроки на іноземному ринку.
«За 9 місяців 2022 року Україна експортувала товарів на суму 33 млрд. доларів США, що на 31,5% менше, ніж за аналогічний період 2021 року. Саме тому допомогти українським МСП вийти на зарубіжні ринки — одне з ключових завдань Мінцифри. Новий етап програми підтримки з цифрового маркетингу дасть змогу бізнесу підготуватися до виходу на ринок Європи, починаючи з Польщі, а також надасть змогу отримати професійну маркетингову допомогу» — зазначає Валерія Іонан, заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.
Мета програми — допомогти 20 компаніям, обраним шляхом відкритого конкурсу, вийти на європейські ринки збуту. Переможці навчатимуться експортувати товари власного виробництва до Польщі. Саме цю країну обрано для пілоту. Виготовлені матеріали та інструменти учасники зможуть самостійно адаптувати під інші європейські ринки.
Експортний механізм програми буде розгорнуто у співпраці із центром Дія.Бізнес у Варшаві. Підприємці отримають практичні консультації щодо вибору товарів для експорту, логістики та складських функцій, реклами та комунікації товарів українського виробництва у новій країні, а також посередництво між українськими та польськими партнерами.
Підтримка з брендингу та цифрового маркетингу буде надана провідними маркетинговими агенціями, які пройшли конкурсний відбір — Nebo ideas agency та Webpromo. Наповнення грантової програми від маркетингової агенції для відібраних учасників:
- Базовий огляд продукту перед запуском на іноземний ринок — аналіз привабливості продукту, його ціни, конкурентів;
 - Допомога із опрацюванням логістики між складом або місцем виготовлення продукту та складом в іноземній країні;
 - Допомога з юридичних питань (базові договори);
 - Допомога з брендингом/ребрендингом, за потреби;
 - Виготовлення текстового та візуального контенту для промо-кампанії у Польщі у 2023 році;
 - Публікація кейсів переможців на порталі Дія.Бізнес.
 
До участі у програмі запрошують:
Малі та середні підприємства з усіх регіонів України, включно із вимушено релокованими. Перевагу буде надано компаніям, якими керують жінки, люди з інвалідністю, ветерани.
Деталі участі у проєкті за посиланням.
Прийом заявок триватиме до 10 листопада 2022 року включно.
Якщо у вас залишились запитання, надсилайте їх на електронну скриньку: smesupport@kse.org.ua
В Україні буде зупинено дію спеціального митного збору стосовно ПВХ-сировини, з якої виробляється профіль для вікон, на час воєнного стану. Таке рішення було прийняте на засіданні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі.
«Зараз у нас діє мито на користь національного виробника «Карпатнафтохім». Але після початку війни це підприємство не працює. Враховуючи великий попит саме на віконну продукцію, ми пропонуємо, тимчасово, поки триває війна, зупинити дію цього спецмита. Це дозволить наситити ринок віконною продукцією. Якщо національний виробник відновить виробництво, то спеціальне мито буде повернуто», - заявив заступник Міністра економіки України - Торговий представник України Тарас Качка.
За його словами, це має стабілізувати ринок вікон України, де зараз спостерігається великий попит.
Крім того, було прийняте рішення припинити антидемпінгове розслідування щодо ПВХ-профілю імпортного виробництва незалежно від країни походження у зв’язку із закінченням граничного терміну дії такого розслідування.
Кабінет Міністрів України постановою від 04 жовтня 2022 р. № 1113 вніс зміни у перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот.
Зокрема вводиться обов'язкове квотування та ліцензування на експорт коксівного вугілля (код УКТЗЕД 2701 12 10 00):
вугілля кам’яне, антрацит; брикети, котуни та аналогічні види твердого палива, одержані з кам’яного вугілля (код УКТЗЕД 2701) у обсязі квоти 100 000 тонн;
Нагадуємо, що розгляд заявок на одержання ліцензій на експорт товарів здійснюється в порядку, встановленому Міністерство економіки України.
Повний перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2022 рік
Український бізнес відтепер зможе здійснювати промоцію свої товарів за кордоном: участь у виставках внесено до переліку робіт та послуг, за операціями з імпорту яких Національному банку рекомендовано забезпечити здійснення переказів. 
Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні 8 жовтня 2022 р.
«Підтримка українського виробника та відновлення експорту надзвичайно важливі для нашої економіки. Раніше вжиті заходи дозволили стабілізувати економіку та вийти на рівень експорту до ЄС, що перевищує довоєнний. Зокрема, Світовий банк переглянув прогнози падіння ВВП України на цей рік, покращивши їх у порівнянні з червневим прогнозом на 10%. За підсумками трьох кварталів 2022 року зростання експорту до Євросоюзу в порівнянні з відповідним періодом минулого року склало 6,3% (або 1,2 млрд доларів).
На прохання бізнесу Уряд зробив черговий крок, який підтримає вітчизняного товаровиробника, дасть можливість брати участь у галузевих виставках за кордоном та представляти там свою продукцію. Відповідно, підприємці отримають більше можливостей зацікавити закордонних покупців, що позитивно вплине на експорт», - зазначила Перший віцепрем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко.
У переліку, виписаному за результатами діалогу з галузевими асоціаціями та підприємствами та затвердженому Урядом, біля 70 конкретних виставок, які відбудуться за кордоном восени-2022 - навесні-2023. Наприклад: «Ukrainian Infrastrukture Forum, Strategy Council» в Лондоні, «Fruit Logistika» в Берліні, «Agrotech 2023» у польському Кельце тощо.
Для фінансування участі в цих заходах Нацбанку рекомендовано забезпечити здійснення переказів. Також передбачена можливість для українських виробників брати участь у міжнародних виставках меблевої галузі, міжнародних медичних, фармацевтичних виставках тощо.
