Огляд, статті
Експортна стратегія України до 2030 року: підприємці можуть долучитися до підготовки документу

business-people-analyzing-financial-documents-udgs64t-1.[1]Міністерство економіки України оприлюднило проєкт Експортної стратегії України до 2030 року, яка має стати ключовим інструментом відновлення та  розвитку економіки, орієнтованої на експорт. 
Українські підприємці та бізнес-асоціації мають можливість приєднатися до підготовки цього важливого документа. 

Подавайте свої пропозиції до 20 червня 2025 року на електронну адресу: exportstrategy2030@me.gov.ua
Стратегія, яка розрахована на 2025-2030 роки, передбачає перехід до експортоорієнтованого зростання, акцент на розвиток переробної промисловості, залучення інвестицій, підтримку малого та середнього бізнесу.

Метою Стратегії є підвищення стійкості української економіки, покращення її технологічності та перехід до експортоорієнтованого зростання шляхом нарощування виробництва та експорту товарів та послуг з поглибленою переробкою та вищою ціною.

Стратегія охоплює три основних напрями:

  • Зміцнення державних спроможностей, інституцій та інструментів для вирішення поставлених завдань розвитку експорту.
    Передбачає розроблення урядових програм фінансування, вдосконалення державних механізмів підтримки експорту, що існують, збільшення обсягів та впровадження нових інструментів фінансування експортних операцій та розвиток експортоорієнтованих виробництв, інституцій фінансування експорту, розроблення та впровадження навчальних програм для експортерів, розширення доступу до інформаційних ресурсів, аналітики та консультацій, вдосконалення механізму представлення національних павільйонів та стендів на міжнародних заходах. 

  • Створення сприятливих умов для ведення експортної діяльності.
    Передбачає розроблення заходів з покращення транспортної логістики, усунення тарифних та нетарифних бар’єрів, також бар’єрів у торгівлі вітчизняною промисловою продукцією, що експортується на зовнішні ринки, цифровізація та спрощення процесів, формування позитивного міжнародного іміджу та популяризація бренду «Made in Ukraine».
  • Нарощування виробництва експортоспроможних товарів, покращення структури експорту, збільшення його середньої ціни.
    Передбачає стимулювання інвестицій у виробництво середньо- та високотехнологічних товарів, розвиток переробки місцевої сировини, інтеграцію у світові ланцюги вартості шляхом залучення транснаціонального капіталу та прямих іноземних інвестицій, включення України в ринок ЄС, створення коаліції партнерів для розвитку національного експорту, експорт ОПК та військово-технічна співпраця.

До 2030 року Україна планує:

  • збільшити обсяг експорту товарів і послуг до 77 мільярдів доларів США на рік

  • досягти співвідношення обсягу експорту товарів і послуг до ВВП 33%

  • зменшити частку продукції сировинного та низького ступеня переробки в загальному експорті до 59%

Для реалізації цих цілей заплановано запуск нових інструментів та вдосконалення чинних механізмів підтримки, зокрема:

  • механізму урядової фінансової підтримки експорту, вдосконалення наявних фінансових механізмів

  • розвиток Офісу з розвитку підприємництва та експорту, ЕКА, створення Фонду розвитку експорту

  • підвищення якості торгово-економічного представництва інтересів України за кордоном

  • розширення доступу бізнесу до освітніх, інформаційних та консультаційних послуг

Канада продовжила пільговий режим для імпорту українських товарів

scr-20241010-nsolУряд Канади продовжив на наступні 12 місяців дію постанови, яка передбачає скасування митних зборів на імпорт українських товарів. Про це повідомила Перша віцепрем’єр-міністерка України – Міністерка економіки України Юлія Свириденко.

«Хочу подякувати Уряду Канади за підтримку України під час війни. Продовження дії пільгового режиму для імпорту українських товарів сприятиме зміцненню українського експорту, збереженню робочих місць та загальному зміцненню економіки в умовах війни. Це дозволить залучати ще більше українських виробників до світової торгівлі  й глобальних торгових ланцюгів», — зазначила Юлія Свириденко.

Українські товари продовжать безмитний доступ до канадського ринку до 9 червня 2026 року. 

 «Канада підтвердила свою підтримку справедливого і тривалого миру в Україні шляхом надання військової, фінансової та гуманітарної допомоги. Сьогоднішнє рішення підкреслює цю підтримку, сприяючи економічній стійкості України та демонструючи рішучість Канади залишатися пліч-о-пліч з Україною стільки, скільки буде потрібно», —  заявив міністр фінансів і національних доходів Канади Франсуа-Філіп Шампань.

Довідково:

Указ про звільнення від митних зборів для українських товарів набув чинності 9 червня 2022 року на початковий однорічний період, а потім щороку продовжувався. 

З моменту запровадження пільгового режиму у 2022 році український експорт за цією програмою до Канади вже сягнув понад 35 млн дол., а канадські імпортери зекономили 8,5 млн дол. мит. Продовження дає потенціал ще на 1,2 млн дол. економії. Загальний експорт до Канади у 2024 році склав 152 млн дол.

Від початку повномасштабного вторгнення Канада виділила понад 8 мільярдів доларів на підтримку України. 

Джерело


 

З початку року українські експортери отримали 75 тисяч сертифікатів EUR.1

sertef190525З початку 2025 року митницями Державної митної служби України видано вже 75 000 сертифікатів походження товару форми EUR.1, які надають преференційний доступ українським товарам на зовнішні ринки. Про це повідомляє Державна митна служба України.

Що таке сертифікат EUR.1 і чому він важливий

Сертифікат EUR.1 підтверджує українське походження товарів та звільняє їх від сплати ввізного мита до країн:

  • Європейського Союзу (ЄС)

  • Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ)

  • Чорногорії

  • Великої Британії

  • Грузії

  • Ізраїлю

Це дозволяє українським виробникам бути більш конкурентоспроможними та розширювати присутність на міжнародних ринках.

Головні напрямки експорту з EUR.1

Серед країн, до яких найчастіше експортувалися товари з цим сертифікатом, лідирують:

  • Польща — 16 606 сертифікатів

  • Німеччина — 6 546

  • Румунія — 5 465

  • Італія — 4 081

  • Литва — 3 247

Основні товари, що отримували сертифікати форми EUR.1

Найчастіше сертифікати EUR.1 видавали на експорт таких товарів:

  • Товари рослинного походження

  • Олія соняшникова

  • Цукор білий

  • М’ясо курчат

  • Натуральний мед

Інформацію про пункти видачі сертифікатів EUR.1 можна переглянути за посиланням.

Джерело


 

Презентовано посібник «Як експортувати до Японії»

680bae67e0e53448971974Посібник «Як експортувати до Японії» — це спеціалізований посібник, розроблений для українських компаній, які зацікавлені у виході на японський ринок.

Він містить комплексну, практичну інформацію, необхідну для успішної підготовки та здійснення експорту до Японії — одного з найвибагливіших, проте водночас стратегічно важливого ринку.

Посібник орієнтований на виробників і постачальників, які прагнуть не лише знайти нові ринки збуту, а й готові адаптувати свої продукти до жорстких нормативних вимог Японії та враховувати специфіку місцевої ділової культури.

Що містить посібник:

  • Огляд ринку Японії, економічні тенденції, виклики та можливості для українських експортерів у різних секторах.
  • Регуляторні вимоги – детальні пояснення щодо стандартів, сертифікації, маркування, пакування, санітарних, фітосанітарних і технічних вимог.
  • Практичні аспекти торгівлі – митне оформлення, тарифне регулювання, логістика, контроль та нагляд за продукцією.
  • Канали збуту, традиційні торговельні мережі, електронна комерція.
  • Комунікація з японськими партнерами – діловий етикет, стиль переговорів, побудова довіри та довгострокових відносин.
  • Стратегії виходу на ринок, вибір моделей експорту, підготовка компанії до роботи з японськими контрагентами.
  • Джерела інформації та контакти профільних організацій, бізнес-платформ; офіційні ресурси уряду Японії.

Посібник поєднує аналітичний підхід з прикладними рекомендаціями, включає покрокові інструкції та містить посилання на актуальні нормативно-правові документи.

Для кого цей посібник:

  • Для виробників продукції, які прагнуть розширити географію експорту;
  • Для компаній, які розглядають участь у виставках у Японії;
  • Для експортерів, які прагнуть краще розуміти правила гри на цьому ринку.

Посібник допоможе зменшити ризики, підвищити рівень підготовки до експорту та зробити перші кроки на японському ринку більш впевненими.

Формат: цифровий 

Додатки: корисні контакти, джерела інформації, перелік актуальних вимог за видами товарів.

Готові до виходу на японський ринок?

Почніть з цього посібника! 

Завантажити Посібник "Як експортувати до Японії"

Джерело


 

Харчові тренди Канади, які варто знати українським виробникам
495360923_1123587053142241_3622579892846186962_nКанадські споживачі — уважні до складу продуктів, уникають цукру, обирають користь, не бояться експериментів і готові за це платити більше. Окрім того, дедалі частіше снідають поза домом, що забезпечує стабільне збільшення кількості закладів HoReCa.
Також серед цікавого:
➡️ Полюбляють чаї, які підтримують здоровʼя та знижують стрес, — ромашковий, м’ятний та імбирний.
➡️ Серед солодких снеків віддають перевагу продуктам для зміцнення імунітету, з додаванням білка, вітамінів і мінералів. А також корисним перекусам — батончикам, фруктовим снекам, новим форматам печива тощо.
➡️ Солодкі газовані напої заміняють спортивною та функціональною водою в пляшках.
➡️ Відкриті до різноманіття асортименту сирів: козячий, пармезан, халумі, фета, брі, камамбер, гаварті.
➡️ Зернові сніданки краще продаються в закладах громадського харчування.
Тож якщо ви виробляєте здорові продукти, маєте цікаві смаки або інноваційні формати — вас тут чекають ????
???? Повна версія дослідження — у зручній презентації вже на порталі Дія.Бізнес за посиланням: https://business.diia.gov.ua/.../doslidzhennia-kharchovoi...
*Дослідження підготовлено Офіс з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес на замовлення Ukrainian Food Manufacturers Alliance у межах проєкту EU4Business: SME Policies and Institutions Support (SMEPIS), що реалізується Ecorys у консорціумі з GIZ Ukraine, Офіс ефективного регулювання BRDO та Civitta за фінансової підтримки Європейського Союзу.
 
1 2 3 4 5 6 7 ...199 200 >