Огляд, статті
До уваги підприємств!

2019-11-07_15-58-24Офіс з просування експорту в рамках програми Creative Export Ukraine організовує у 5 містах України різні воркшопи від провідних експертів з Естонії, Нідерландів, Фінляндії та Британії.

У Чернігові семінар відбудеться 4 березня 2020 року з 14:00 до 15:30.

Тема заходу: «Канали продажів та PR кампанії в креативному бізнесі».

Зареєструватися можна вже зараз за посиланням: https://forms.gle/KzqC4RMc4AevPAso6

Детальна інформація про захід та місце проведення буде надіслано усім учасникам у листі-нагадуванні за 3 дні до події. Реєстрація відбувається у порядку черги і може бути закрита раніше, якщо кількість зареєстрованих учасників досягне ліміту 30 осіб. При відборі пріоритет надаватиметься учасникам програми Creative Export Ukraine START.

Джерело


 

Україна збільшила експорт олійних культур

snytsja-sonjashnykova-olija-2За січень-вересень 2019 року Україна експортувала олійних культур на $1649 млн, що майже на чверть (+23,2%) більше за показник за відповідного періоду минулого року.

За результатами дев’яти місяців поточного року лідируючу позицію за обсягами експорту товарів цієї групи посідає ріпак. Його продали за кордон 2,3 млн тонн на суму $911 млн. Експортні поставки понад 2,1 млн тонн сої принесли вітчизняним агровиробникам виручку у $683 млн. Вартість експорту 71 тис. тонн насіння соняшнику склала понад $29 млн.

Характерною ознакою січня-вересня 2019 року стало подальше посилення європейського вектору у вітчизняному експорті олійних культур. Загалом країни - члени ЄС закупили в Україні близько 63,9% продукції цієї групи, зазначив науковець.

Німеччина, яка торік вперше за останні роки очолила рейтинг найбільших імпортерів вітчизняних олійних, впевнено утримує лідируючу позицію. Її частка у загальному експорті цієї продукції склала 18,7%. За дев’ять місяців 2019 року ця країна закупила українських олійних культур на суму $312 млн. Впритул до неї наблизилися Туреччина (16,4%) та Бельгія (13,5%).

Відчутно менші закупівлі олійних культур здійснюють Нідерланди (9,7%), Єгипет (7,3%), Франція (7,1%), Білорусь (5,1%) та Польща (4,7%). Сумарна частка цих восьми країн у вітчизняному експорті перевищує 82%.

У січні-вересні 2019 року Україна експортувала жирів та олії на $3331 млн, що на 3,9% більше минулорічних показників за відповідний період. Основним експортним товаром цієї групи є олія соняшникова. Її продали на ринки країн світу на суму $3 млрд - на $0,1 млрд більше, ніж за дев’ять місяців 2018 року.

Домінуючим покупцем жирів і олій українського виробництва традиційно виступає Індія, яка з 2015 року нарощує обсяги закупівель соняшникової олії. За дев’ять місяців цього року її частка у структурі українського експорту цього виду продукції склала 31,3%.

Решта основних країн-імпортерів помітно поступаються їй за вартісними обсягами закупівель: Китай - 15,3%, Нідерланди - 10,1%, Іспанія - 6,1%, Ірак - 5,9%, Італія - 5,8% та Польща - 3,6%. Сукупно на ці країни припадає близько 78% вартості експорту олій та жирів.

Джерело


 

У січні-вересні 2019 р. Україна збільшила експорт плодів та ягід на 10%

ploУ січні-вересні 2019 року зберіглася тенденція збільшення експорту вітчизняних плодів та ягід.

З початку року Україна експортувала плодово-ягідної продукції на суму $172 млн, що на 10% перевищує минулорічний показник за відповідний період.

Це стало можливим завдяки триваючому збільшенню доходів від продажів на закордонних ринках усіх основних товарів вітчизняного експорту групи 8 УКТЗЕД. Йдеться, зокрема, про волоські горіхи ($75 млн), заморожені фрукти ($63 млн), яблука і груші ($14 млн), а також ягоди ($12 млн).

Порівняно з аналогічним періодом минулого року вітчизняний експорт плодів збільшився й у кількісному виразі, поінформував Богдан Духницький. Майже на 80% зросли обсяги зарубіжних поставок волоських горіхів - з 20 тис. тонн до 36 тис. т,онн яблук і груш - більш ніж у півтора рази (+52%) - з 29 тис. тонн до 44 тис. т, а заморожених плодів і ягід - з 36 тис. тонн до 37 тис. тонн.

Найбільшим ринком збуту для української продукції садівництва залишається Європейський Союз. При цьому в географічній структурі експорту визначальними є продажі до Польщі (17,5% вартості експорту), Туреччини (11,3%), Франції (8,1%), Білорусі (6,2%), Італії (5,0%), Нідерландів (4,1%) та Іраку (4,0%).

Обсяги імпорту фруктів до України також збільшилися (+23%) - до $392 млн. Найбільше за звітний період Україна закупила цитрусових плодів - на $115 млн, бананів - $113 млн, кісточкових і зерняткових (яблук, груш, абрикосів, персиків та ін.) - $53 млн, винограду - $27 млн, фініків, інжиру, ананасів - $27 млн.

У кількісному виразі обсяги імпорту бананів зросли до 201 тис. тонн (+12%), а цитрусових - до 188 тис. тонн (+5%). Відчутним стало збільшення у рази закупівель за кордоном традиційних для України фруктів. Серед них, зокрема, яблук і груш - з 4 тис. тонн до 25 тис. тонн, а абрикосів, персиків та інших кісточкових - з 26 тис. тонн до 58 тис. т.онн Така ситуація пояснюється зниженням кількісних і якісних показників цьогорічного урожаю згаданих фруктів.

"У результаті станом на кінець вересня 2019 року, за рахунок екзотичних фруктів імпорт плодів і ягід в Україну більш ніж удвічі перевищив експорт вітчизняної плодово-ягідної продукції. Незважаючи на це, за підсумками календарного 2019 року вітчизняні експортери цілком здатні досягти максимальних доходів від продажу плодово-ягідної продукції іноземним споживачам", - зауважили науковці.

Джерело


 

Про вибір торгового представника

Якщо ви вже визначились із країнами експорту та знайшли ідеального клієнта для свого продукту, настав час для наступного кроку: доставити товар на торговельні майданчики та почати продажі. На цьому етапі постає питання з вибором ефективного каналу продажу. Ось три найбільш поширені варіанти для експортного менеджменту компанії:

  • Продаж напряму на іноземні ринки (ви наймаєте менеджерів із продажу в обраній країні як власних торгівельних представників);
  • Наймаєте торгового агента;
  • Працюєте із дистриб’юторами;

Найкращі канали продажів для імпортера такі:

  • Представник виробника.
  • Дистриб’ютори
  • Рітейлери

 Перед тим, як ми підемо далі, давайте розглянемо різні канали продажів: 

Торговий агент. Це людина, яка працює сама чи разом з різними представниками компанії, вони обдзвонюють для вас оптових  та/чи роздрібних покупців. Коли вже зведені списки готових імпортерів, вони передають їх вам. У більшості випадків ви надсилаєте товари напряму імпортеру. Комісія типового представника зазвичай складає 5% від вартості товару, але може відрізнятися в різних країнах залежно від виду товару.

Дистриб’ютор. Це компанія, яка купує ваші товари та перепродує їх у роздріб або іншим представникам для подальшого продажу, поки товар не знайде свого кінцевого споживача. Дистриб’ютор ставить власну ціну на ваш продукт, може чекати поки зберуться замовлення і тільки потім купувати ваш товар, або ж купує товар заздалегідь та зберігає його на складі. В останньому випадку він виступає оптовиком.

Тут у вас не буде такого контролю, як із торговим представником, але, з іншого боку, у вас буде не так багато клопотів, оскільки дистриб’ютор бере на себе рекламу, просування, повернення та обслуговування клієнтів. Дистриб’ютор, який виступає оптовиком, купує ваш товар та зберігає його на складі до початку продажів. Часом має назву «будинок імпорту».

Представник виробника. Це продавець, що спеціалізується на специфічному продукті чи лінійці супутніх товарів. Часто вони можуть надавати допомогу зі зберігання товару на складі та технічного обслуговування. Предстваники виробника можуть працювати як самостійно, так і бути частиною агентства. В останньому випадку представники розподіляють свій робочий час  серед різних продуктів, якими займається їх агентство. Такий варіант дозволить вам розповсюджувати свій товар на регіональному чи національному рівні без додаткових витрат. Але такі менеджери займаються великою низкою різних продуктів, тому варто зважати, що ваш товар може бути не на першому місці.

Рітейл (Роздріб) – це кінцевий дистриб’ютор, який продає товар споживачу.

Прямі продажі. Прямі продажі важливі для продуктів із обмеженим ринком, де кожен продаж важливий. Якщо, наприклад, ви продаєте клапани до реактивних двигунів, то ви легко можете відрядити власного менеджера для переговорів із виробниками реактивних двигунів, оскільки їх не так багато.

Джерела пошуку торгового представника

Знайти торгового представника, який зможе якнайкраще представити ваш товар, дуже важливо. Тому при виборі варто зважати на його досвід, наявність необхідних контактів та здатність зробити якісну рекламу для вашого товару.

Якщо ви плануєте продавати свою продукцію одночасно в кілька країн, можливо вам доведеться найняти кілька торгових представників. Але якщо країни експорту знаходяться по-сусідству одна від одної, тоді краще обрати компанію дистриб’ютора чи представника, який зможе сам покрити ці країни.

Отже, де можна знайти таких людей?

Джерела пошуку торгових представників:

  • Транспортні компанії то митні брокери;
  • Торговельні асоціації в країнах, які ви обрали;
  • Іноземні консульства, посольства та торгові офіси;
  • Торгово-промислові палати у країнах експорту.

  Джерела для пошуку дистриб’юторів та представників у власній країні:

  • Торгові асоціації;
  • Секторальні видання напрямку вашої діяльності;
  • Асоціації виробників;
  • Онлайн бізнес-довідники.

Підписання договору з торговим представником

Отже, коли ви обрали торгового представника, вам необхідно підписати договір, який чітко визначить  зобов’язання та завдання обох сторін. На цьому етапі не буде зайвою допомога юриста обізнаного із міжнародним торговельним правом. який потурбується Особливо на перших етапах вашої роботи, адже ви можете не помітити деталі, які потім нанесуть значної шкоди.

Деталі у договорі можуть мінятися відповідно ситуації, але він має включати в себе наступні базові пункти:

  • Обов’язки дистриб’ютора/представника та ваші обов’язки. Переконайтеся, що вони чітко визначені.
  • Умови договору
  • Компенсація
  • Бонуси та програми заохочення/мотивації
  • Територія. Дистриб’ютор чи представник матимуть ексклюзивні чи не ексклюзивні права на місці? На це важливо зважати. Більшість представників хочуть мати ексклюзивні права на розповсюдження вашого товару на обраній території.
  • Ціноутворення. Зазвичай це найсерйозніша змінна, яка визначає успіх продажів. Необхідно продумано визначати ціну на обраний продукт, не занадто високу чи низьку. Пам’ятайте, що ваш представник зароблятиме відсоток, в той час як дистриб’ютор купуватиме по ціні опту.
  • Гарантія та повернення. Хто буде відповідальний за повернення та ремонт? Якою буде політика? Це може бути визначним пунктом вашого контракту в залежності від продукту, що ви продаєте. Також зважайте на те, чи потрібне вам страхування відповідальності за якість продукту, що виробляється.
  • Чи має право представник використовувати торгові марки/знаки, патенти та авторське право під час реклами? Переконайтеся, що продукт не вимагає чи притісняє жодне із зазначених прав власності.
  • Маркетинг та реклама. Зазначайте, хто буде відповідальним. Пам’ятайте, що ви чи представник можете оплачувати якісь із цих витрат. Зважайте на необхідність реклами, адже вона сприятиме розвитку вашого бізнесу.
  • Система обліку. Обидві сторони мають вести записи продажів та супутні записи, а також мати право переглядати документи один одного.
  • Мова. Якою мовою договір матиме юридичну силу?
  • Припинення терміну дії контракту. Якщо представник не справляється із певними вимогами, наприклад, мінімальна кількість продажів за визначений період, ви можете розірвати контракт.
  • Згода сторін. Переконайтеся, що ваш контракт має пункт, у якому зазначається, що буде, якщо ви та ваш представник не можете дійти згоди в тлумаченні строків виконання контракту.

Джерело


 

У січні-вересні 2019 р. Україна збільшила експорт зернових на 44%

За січень-вересень 2019 року експорт українських зернових збільшився в порівняні з аналогічним показником минулого року майже на 44% і досяг рекордних 39,8 млн тонн.

У грошовому вимірюванні експорт зернових збільшився на 42,5% - до $6,834 млрд.

Зокрема, за дев'ять місяців цього року на зовнішні ринки було відвантажено 13,7 млн тонн пшениці (на суму $2,5 млрд.), кукурудзи - 22,6 млн тонн (на $3,7 млрд.), ячменю - 3,3 млн тонн (на $0,6 млрд).

Лідируючу позицію у рейтингу найбільших імпортерів українських зернових кілька років поспіль утримує Єгипет, частка якого у загальному експорті цієї продукції у січні-вересні 2019 р. склала 14,1% вартісних обсягів поставок. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 р. ця країна на 75% збільшила вартість закупок зерна - до $966 млн.

Зазначається, що в звітний період в українському експорті зернових частка Китаю становила 9,6%, Іспанії - 7,5%, Туреччини - 7,4%, Нідерландів - 6,8%, Індонезії - 5,1%, Бангладешу - 3,9%, Ізраїля - 3,4%, Тунісу та Італії - по 3,1%.

Джерело


 

<1 2 3 4 5 6 7 ... 198 199 >