UA
Огляд, статті
Умови експорту продукції до Єгипту

egyptНетарифні заходи, які застосовуються до імпортної продукції

Єгипет підтримує режим заборони імпорту з економічних, природоохоронних, безпекових, санітарних і фітосанітарних причин.

Заборона імпорту однаково застосовується по відношенню до усіх торговельних партнерів і, передусім, стосується субпродуктів домашньої птиці і худоби (крім ялової печінки з США), продуктів, що містять хімічні речовини, хімікатів та пестицидів відповідно до Міністерського декрету 147/1996. Закон 4/1994 забороняє імпорт небезпечних відходів. Імпорт продуктів, які використовують/вміщують озоново-руйнівні субстанції (за винятком лікарських препаратів), заборонений з огляду на участь Єгипту у Монреальському Протоколі. Згідно з статтею 46 Закону про телекомунікації, заборонено імпорт потриманих телекомунікаційних матеріалів з метою торгівлі. Згідно з Декретом 580/1998, забороняється імпорт потриманих автомобілі, а можна імпортувати автомобілі тільки протягом року з дати їх виготовлення. З дозволу голови Генеральної організації інвестицій та вільних зон Єгипту інвестори можуть ввозити транспортні засоби для особистого користування без сплати мита протягом року з дати їх випуску.

Заборона імпорту була введена на більшість текстильної продукції та одяг відповідно до Міністерського декрету 161/2004.

Міністерство охорони здоров’я Єгипту забороняє імпорт натуральних продуктів, вітамінів і харчових добавок у кінцевій формі. 

Уряд Єгипту продовжує політику, яка дозволяє імпорт модифікованої сільськогосподарської продукції (кукурудза, соя), яка використовується у країні їх виробництва. Проте, існують бар’єри для імпорту іншої сільськогосподарської продукції, особливо, тваринного походження. Вимоги сертифікату «Halal» ускладнюють поставки яловичини та імпорт домашньої птиці, типу четвертини та стегна. Зокрема, вимагається контракт між птахофабрикою та Ісламським центром та існує умова щоб посадові особи Міністерства сільського господарства були свідками при забої «Halal». Єгипетська ветеринарна служба повинна перевірити м’ясокомбінат на предмет «Halal» перед експортом м’яса в Єгипет. Додаткова інформація відносно даних інструкцій знаходиться на веб-сторінці сектору торговельних угод Міністерства торгівлі і промисловості АРЄ http://www.tas.gov.eg/english.

Ліцензування

В даний час Єгипет не проводить обов'язкового ліцензування імпортних трансакцій, у той же час для проведення імпортної операції необхідно надати комплект наступних документів:

  • картку імпортера, видану Генеральним агентством експортно-імпортного контролю Міністерства торгівлі і промисловості;
  • картку платника податків, видану Податковою адміністрацією країни;
  • заповнену у 3-х екземплярах стандартизовану форму, що містить наступну інформацію – опис товару, кількість, ціна, країна походження. Перша копія зазначеного документа спрямовується на адресу митної служби, друга - на адресу Міністерства торгівлі, третя – на адресу банку, через який будуть здійснюватися платежі. Проформа-рахунок повинен бути завіреним уповноваженим банком.

Тільки після оформлення зазначених документів імпортер має право приступити до виконання імпортної угоди.

Імпортні товари, які вже були завезені до Єгипту, знаходяться на складах у морських портах та авіапортах, доки митна влада не отримує наступні документи: коносамент, рахунок-фактуру, пакувальний аркуш, сертифікати-походження (оригінал та легалізовану копію), банківський документ, що засвідчує або гарантує оплату імпортного постачання, деливері - ордер, митний сертифікат (спеціальний митний формуляр, у якому повинно бути зазначено ім’я компанії-експортера, країну походження товару, опис продукції, кінцевий пункт постачання, загальну вартість, загальну кількість відвантажень).

Заходи з контролю за якістю імпортної продукції

Відповідно до вимог глави 8 Закону АРЄ „Про регулювання експортно-імпортних операцій” обов’язковому контролю якості підлягають товари наступних груп:

  • продукти харчування;
  • запасні частини;
  • продукція широкого вжитку;
  • продукція тваринництва;
  • стальні труби;
  • керамічні сантехнічні вироби;
  • електричні нагрівачі;
  • бойлери;
  • пральні машини;
  • електромеханічне обладнання;
  • олівці;
  • текстильні вироби.

Перевірка якості імпортованої і місцевої продукції проводиться Генеральною організацією експортно-імпортного контролю Єгипту (ГОЕІК). Контроль якості текстильних виробів проводиться експертним комітетом цієї галузі.

Стандартизація

В Єгипті широко застосовуються стандарти відповідності ІSO 9000 по системах визначення якості та ІSO 14000 по системах відповідності екологічним нормам. Деякі з цих стандартів переведені на арабську мову і прирівнюються або визнаються як стандарти Єгипту. Наявність систем визначення якості, зареєстрованих згідно ІSO 9000 і 14000, як правило, полегшує експорт продукції на ринки Єгипту.

Відповідно до міністерських декретів №180 від 1996 року та №291 від 2003 року, у випадку відсутності на продукцію національного стандарту, допускається відповідність продукції наступним стандартам:

  • "ІEC" Міжнародної електротехнічної комісії;
  • "ІSO" Міжнародної організації зі стандартизації;
  • "EN" Європейського комітету зі стандартизації, якщо відповідного стандарту немає, то "DIN" Німецького інституту зі стандартизації, "BS" Британського інституту стандартів, "NF" Французької асоціації зі стандартизації;
  • "JIS" Японської асоціації стандартів;
  • "ANS" Національного інституту стандартизації США;
  • "ASTM Іnternatіonal" Американської спілки з випробування та стандартизації матеріалів;
  • Продовольчий кодекс "CodexAlіmentarіus" Міжнародного співтовариства стандартів на харчові продукти;
  • "JASO" - Японської організації автомобільних стандартів;
  • "SAE" - Співтовариства автомобільних інженерів;
  • "APІ" - Американського інституту нафтової промисловості.

На сайті www.eos.org.eg розміщений перелік стандартів ІSO на продукцію, для якої відсутній обов’язковий механізм стандартизації в Єгипті.

Маркування

Введено вимоги до маркування сталевої арматури: фарбування торців, нанесення штампованих відміток назви заводу-виробника і відмітки градусу жорсткості через кожні 1,5 метри виробу. Маркування харчової продукції в Єгипті повинне бути перекладено на двох мовах, обов’язково включаючи арабську, і містити наступну інформацію: назва виробника, торговельна марка (за наявності); країна походження; найменування товару, відповідність сортам; найменування імпортера, його адреса; дата виготовлення, термін придатності; спосіб виготовлення; компоненти, їх співвідношення; спосіб консервації й умови збереження; вага нетто і брутто; добавки і консерванти або поліпшувачі якості речовини.

Вимоги до пакування

Упаковка повинна повністю покривати і захищати продукт. Якщо упаковка дерев'яна, то вона повинна супроводжуватися офіційним сертифікатом, що підтверджує відсутність комах і шкідників. Інформація на устаткуванні, приладах і інструментах повинна співпадати з інформацією на упаковці. Країна походження вказується на кожному елементі і повинна бути стійкою до стирання. До продукції додається каталог арабською мовою з наступними даними: конструкція деталей; режим роботи; процедура обслуговування; електричні ланцюги для електричного устаткування; засоби безпеки. Продукція, що піддається корозії, повинна оброблятися спеціальним захисним покриттям.

Санітарні і фітосанітарні норми

На додаток до заходів по контролю за якістю імпортованої продукції, в Єгипті застосовуються різноманітні контрольні та інспекційні процедури з перевірки відповідності стандартам якості ввезеної до країни продукції харчової промисловості, тваринництва, с/г продукції. Згадані процедури забезпечуються профільними інституціями: Агенція з контролю за якістю продуктів харчування – продукція харчової промисловості; Агенція з атомної енергії Єгипту – відслідковує рівень радіоактивності; Державна інспекція з контролю якості агропромислових товарів та Державна інспекція карантину рослин Єгипту. Зокрема, з метою імпорту м’ясної продукції окремою вимогою для імпортерів передбачено виготовлення особливого сертифікату про забій худоби у відповідності до ісламського ритуалу (халал), який необхідно легалізувати у консульстві Єгипту у країні імпортера.

Джерело

Новини підприємств Чернігівської області

agro20144 червня делегація Чернігівщини на чолі із заступником голови обласної державної адміністраціїagro Костянтином Лубенцовим взяла участь у XXVI Міжнародній агропромисловій виставці «АГРО-2014», яка відкрилась у Національному комплексі «Експоцентр України» (ВДНГ) м. Києва.

Чернігівщина є постійним учасником цієї виставки. Цього року загальна виставкова експозиція регіону розміщена у павільйоні № 7 Національного комплексу «Експоцентр України». Сільськогосподарські підприємства, суб’єкти малого підприємництва, харчопереробні підприємства, пасічники та інші суб’єкти господарської діяльності представили на огляд свою продукцію: молочні консерви, макаронні вироби, мінеральні води, плодоовочеві консерви, пиво, солодощі, м’ясну продукцію та рослинні жири. А сільгосппідприємства області презентували експозицію тваринництва – племінну велику рогату худобу симентальської і української м’ясної та української червоно-рябої молочної порід, курей породи род-айленд.

Джерело

 


b224e2db632faea2928a579b3d2f93e1_l

menaМенське хлібоприймальне підприємство оновило обладнання.

Підприємство закупило два нових транспортери та ковшово-шнековий навантажувачі Готуючись до нового маркетингового року філія ПАТ «ДПЗКУ» Менське хлібоприймальне підприємство суттєво оновила обладнання.

Джерело

 

 

 


 

17_big

200_200_321_untitledb2У другій половині поточного року ПАТ «Ніжинський жиркомбінат» має намір розпочати будівництво мультикультурного екстракційного заводу в місті Ніжин.

Технічні можливості підприємства дозволять переробляти соняшник, рапс та сою. Планова потужність заводу розрахована на переробку 1000 тонн на добу соняшнику та по 700-750 тонн на добу рапсу та сої.

В рамках проекту на підприємстві будуть розширені потужності пресової ділянки, а також введено в експлуатацію екстракційне виробництво.

Джерело


 

Інформаційний бюлетень «Відомості країн членів СОТ»

  305Вийшов черговий випуск інформаційного бюлетеня «Відомості країн членів СОТ» №39, який впроваджується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Національною радою торгівлі Швеції в рамках проекту «Торговельна політика і практика в Україні».

У випуску інформаційного бюлетеня: 

  1. ЄС: зміни до регламенту щодо пластикових матеріалів, призначених для контакту з продуктами харчування

У першій половині травня 2014 року ЄС оприлюднив повідомлення про розробку Проекту змін до регламенту ЄC № 10/2011 щодо пластикових матеріалів та виробів, призначених для контакту з продуктами харчування. Проект передбачає внесення змін до переліку речовини, які можуть бути використані в виробництві пластмасових матеріалів та   інших виробів, призначених для контакту з продуктами харчування. Термін подачі коментарів спливає 27 червня 2014 року. Ухвалення документу очікується у листопаді 2014 року.

  1. Ізраїль: зміни правил щодо харчових добавок

У першій половині квітня 2014 року Ізраїль проінформував СОТ про розробку Проекту змін до правил охорони здоров‘я населення щодо харчових добавок. Документ розроблено з метою підвищення рівня безпеки харчових продуктів і забезпечення охорони здоров'я населення. Термін подачі коментарів спливає 10 червня 2014 року. Ухвалення документу буде визначено окремо. Набуття чинності документу очікується через шість місяців з дати його опублікування в Офіційному журналі Ізраїлю. 

  1. Гонконг: перегляд мікробіологічних вимог до безпеки продуктів харчування

У середині квітня 2014 року Гонконг (КНР) повідомив СОТ про розробку Проекту основних мікробіологічних принципів щодо безпеки продуктів харчування. Ці принципи є критеріями, що вказують на мікробіологічний стан продуктів харчування у випадку відсутності законодавчо встановлених мікробіологічних стандартів. Вони також доповнюють чинні законодавчі норми у цій сфері з метою забезпечення гігієнічних вимог до якості та безпеки продуктів харчування. Термін подачі коментарів спливає 15 червня 2014 року. За попередньою інформацією ухвалення документу очікується 26 червня 2014 року.

Джерело


 

 

Географія експорту товарів підприємств Чернігівщини

pr3

 

 

       Зовнішньоторговельний оборот товарами у 1 кварталі 2014 року склав 278 млн.дол.США, що на 2,8% більше показника за відповідний період 2013 року. При цьому обсяг експорту товарів становив 157,3 млн.дол.США та порівняно із січнем-березнем 2013р. збільшився на 8,7%.
       Позитивне сальдо зовнішньої торгівлі товарами склало 36,6 млн.дол.США.

       Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 1,30.
       Партнерами підприємств та організацій області були 88 країни світу (з них 28 країн ЄС).
       Географічна структура експорту
Поставки до країн в загальному обсязі експорту:
- СНД - 41,2%
- ЄС – 38,0%,
- Азії – 17,4%,
- Африки – 2,9%.
Найбільші експортні поставки здійснювалися до:
- Російської Федерації (21,0% загального обсягу),
- Іспанії (8,8%),
- Італії (8,1%),
- Білорусі (6,5%),
- Литви (4,9%),
- Японії (4,1%),
- Азербайджану (3,8%),
- Румунії (3,6%),
- Нідерландів (3,3%),
- Німеччини (2,8%).
Проти січня-березня 2013р. збільшився експорт товарів до:
- Німеччини (у 4,6 рази),
- Литви (у 2,9 рази),
- Нідерландів та Азербайджану (у 2,6 рази до кожної),
- Японії (в 1,7 рази),
- Румунії (на 45,4%),
- Італії (на 24,5%),
- Російської Федерації (на 15,7%),
- Молдови, Республіки (на 14,5%),
- Китаю (на 11,1%),
- Грузії (на 10,7%),
- Іспанії (на 5,0%).


 

Новини торговельного законодавства України

112Представляємо до Вашої уваги огляд новин торговельного законодавства України, який підготовлено в рамках проекту «Торговельна політика і практика в Україні». Проект реалізує Інститут економічних досліджень і політичних консультацій у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та Національною радою торгівлі Швеції за фінансової підтримки Уряду Швеції.

Короткий огляд випуску №4:

Проекти нормативних актів, що проходять громадське обговорення

1. Зменшення дозвільних процедур в зовнішньоекономічній діяльності

Проекти нормативних актів, що розглядаються Верховною Радою

2. Маркування лікарських засобів

Стан розгляду раніше описаних законопроектів

3. Маркування харчових продуктів

Джерело

<1 2 ... 185 186 187 188 189 ... 198 199 >