Огляд, статті
Стратегія комунікації у сфері європейської інтеграції

b96df754-c266-42c5-a0d6-de7626293109_cx0_cy9_cw0_mw1024_mh1024_s-300x225Уряд схвалив Стратегію комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки.

Основною метою Стратегії є утвердження в українському суспільстві свідомої підтримки членства України в Європейському Союзі, інтеграції в європейський економічний, культурний та політичний простір та здійснення процесу внутрішніх реформ і перетворень у бік більш вільного, справедливого, демократичного, успішного і прозорого суспільства. Стратегія визначає комунікаційні цілі та цільову аудиторію.

Передбачається, що реалізація Стратегії здійснюватиметься спільними зусиллями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства та бізнесу за рахунок і в межах бюджетних призначень, передбачених центральним органам виконавчої влади, іншим державним органам на відповідний рік, та інших джерел, не заборонених законодавством. Для реалізації Стратегії також можуть залучатися фінансові можливості вітчизняних і міжнародних бізнесових організацій, фондів, неурядових організацій тощо.

Ознайомитися зі Стратегією можна за посиланням


 

Про торгівлю з ЄС

9243Торговий представник України, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Наталія Микольська, розповіла про торгівлю з Євросоюзом, Росією та Канадою.

Угода про асоціацію Україна-ЄС була важливим документом, що дозволив розширити нашу присутність на європейських ринках після фактичної втрати ринку Росі]. Проте бізнесу дошкуляє квоти щодо деяких товарів. Так, в цьому році експортну квоту щодо меду було вичерпано фактично за два тижні 2017-го. Що робить Ваше міністерство задля збільшення квот на експорт різних товарів до ЄС?

Питання квот трохи міфологізоване. Сьогодні ми використовуємо 28 з 40 безмитних квот. Фактично по 12-ти товарах ми зовсім не вибираємо цього виду ліміту. Для прикладу, м’ясо яловичини чи вершкове масло. Так, у нас є чимало товарів, за якими бізнес використовує квоти дуже швидко. Це — томатна паста, пшениця, кукурудза, різноманітні соки. Ми ведемо з ЄС діалог щодо розширення квот. Так, з 1 жовтня європейська спільнота надала нам додаткові квоти на ті ж самі пшеницю, томатну пасту, кукурудзу тощо.

Для нас також важливо «запустити» товари за квотами, які було виключено із такого переліку при підписанні Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Це в першу чергу стосується такої продукції, як алюмінієвий дріт, монітори, деякі види взуття.

А що з квотами на українську соняшникову олію? Адже наші експортери дуже ображаються…

Ми не повинні фокусуватися на експорті цього дуже важливого товару лише до ЄС. Хоча обсяги його вивезення в країни Європейської спільноти також постійно зростають. Проте експортери разом з нами повинні шукати нові ринки збуту олії. Для цього товару, як на мене, дуже перспективним є індійський ринок. Це великий ринок — там мешкає більше 1 млрд. людей. Саме в цю країну експорт соняшникової олії постійно зростає. Цей ринок цікавить й інша наша харчова продукція.

Які товари з великою часткою доданої вартості в 2017 р. для країн ЄС пропонували наші експортери? Які високотехнологічні товари «прорвалися» на європейський ринок?

У нас з’являються постійно нові групи таких товарів, які успішно експортуються в країни ЄС. В 2017 році ми стали постачати в країни ЄС судна, яхти, шкірно-галантерейні товари. Ми можемо говорити про те, що ситуація з експортом на ринок країн ЄС покращується. Я назвала вам лише позиції за експортом, проте можемо констатувати, що фактично 2,5 тисячі товарних категорій продемонстрували зростання обсягів на цей ринок. Це — автозапчастини, проводи, електричні водонагрівачі (зростання на 1083%!).

Але ми не повинні забувати про те, що постачання харчової продукції — це також товари з доданою вартістю. Наприклад, Україна займає друге місце за постачанням в країни ЄС вершкового масла, після Нової Зеландії. Тобто ми входимо до країн, які забезпечують продовольчу безпеку ЄС. Так, ми значно збільшили обсяги постачання маргарину.

При цьому у нас є зростання обсягів експорту товарів, які нещодавно зайшли на ринки ЄС і там вони користуються чималим попитом. Це — товари легкої промисловості, меблі, деяке обладнання. Для нас дуже важливо, що для певних українських товарів європейський ринок наразі є основним. Це стосується автомобільних кабелів, спортивного обладнання.

Статистика фіксує зростання кількості компаній, які експортують до ЄС. Так, в 2012 р. таких компаній було 12 тис., в 2016 р. — 13,4 тис., а вже за перший квартал 2017 р. — 7,8 тисячі.

Сальдо зовнішньої торгівля України та країн ЄС все ж таки від’ємне? Коли ми нарешті експортуватимемо туди більше?

Знову повторюся, що негативне сальдо має певну тенденцію до зменшення. Але ми є реалістами, і повинні розуміти, що швидко цього не станеться. Для цього ми повинні провести велику модернізацію підприємств в Україні, які вироблятимуть конкуренту на ринку ЄС продукцію. Тобто повинні «працювати» над імпортом саме такого обладнання, яке сприятиме збільшенню кількості робочих місць в Україні та обсягів виробництва якісної продукції, яку можна з успіхом експортувати саме в країни ЄС.

Обсяги експорту до Росії останніми роками стали низькими. Проте за січень-липень 2017 р. ми експортували до РФ товарів на 26,4% більше, ніж це було за аналогічний період 2016-го. Що постачаємо ми до РФ? Як Ви ставитесь до того, що ми повинні надалі зменшувати (або навпаки збільшувати) обсяги експорту в цю недружню для нас країну?

Я як торговий представник дуже практично підходжу до різних проблем та ситуацій. Звичайно, ми потерпаємо не лише від військової, а й від торговельної агресії Росії. Разом з тим РФ є для нас великим торговельним партнером, оскільки це країна-сусід. Проте, не зважаючи на всі високі мита, які встановила РФ на наші товари, росіяни в них все ж таки зацікавлені, зацікавлені таким експортом і наші компанії.Фактично відбулося поновлення поставок тих товарів, які не постачалися. Приміром, збільшуються обсяги експорту пилососів, деяких видів металургійної продукції, запчастин до залізничних локомотивів і вагонів. Серед аграрних товарів — це маргарин, різні кетчупи, пальмова олія, різні борошняні вироби.

Не постачаємо, або постачаємо дуже мало в РФ таку продукцію: турбіни, м’ясо, рибу, корма для тварин, макаронні вироби.

Не так давно почала діяти Угода про вільну торгівлю між Україною і Канадою. Ви і Ваше міністерство плекали великі надії на результативність цього документу. Як просуваються наші товари та послуги тепер в країну Кленового листя?

Для нас важливо, що ця Угода працює. Є зростання експорту до Канади. Фактично цей документ вступив в силу 1 серпня 2017 р. Проте канадські підприємці цікавилися нашими товарами та послугами ще задовго до цього. Таким чином, ринок для експортно-імпортних операцій між Україною та Канадою вже був готовий раніше його «вільного» відкриття. І це надало свої непогані результати. Ми очікуємо і надалі значний приріст експорту товарів та послуг саме в цю країну, адже на ринках ЄС для нашої продукції є відчутною конкуренція. Тому, бізнесмени можуть переорієнтуватися та відкрити для себе новий канадський ринок.

Мінекономрозвитку активно пропагувало вихід наших товарів на поки що нові або призабуті «старі» ринки збуту — Підсахарна та Екваторіальна Африка, Близький Схід, країни Південно-Східної Азії, держави Латинської Америки. Чимало бізнесменів, з якими я спілкувався, дійсно відкрили для себе ці ринки, приміром, великої за розміром та населенням держави Конго (Заїр). Проте вони казали, що в цих країнах дуже важко торгувати, бо практично в кожній з них тривають локальні військові дії. Як виглядає наразі картина зовнішньоторгівельних відносин із цими державами?

Ринки, які знаходяться у фокусі зовнішньоторговельних відносин є на Африканському континенті, на Близькому Сході та в Азії. В цьому аспекті для нас є важливими такі речі, як купівельна спроможність та політичні ризики в цих державах. Ми вважаємо, що на цих ринках для нашого експорту є цікаві перспективи.

У нас була торгівельна місія в Кенію та Танзанію. Чому саме в ці країни? Вони демонструють непогані показники економічного зростання, мають хороші порти і в них є більш-менш стабільна політична та військова ситуація, та купівельна спроможність. Ця місія показала себе досить непогано і наразі ми плануємо зробити подібну торговельну місію в Нігерію і Гану.

Якщо говорити про інші країни, то для кожного виду експортного товару там є свій пріоритетний ринок. Також є країни, через які ми можемо зайти в інші держави із своїми товарами та послугами. Тобто транзитні держави.

Також у нас є перспектива на ринках Саудівської Аравії, Ізраїлю. З останньою державою ми ведемо перемовини про укладання угоди про вільну торгівлю.

В усі ці країни ми можемо постачати не лише продовольство, а й продукцію машинобудування, фармацевтичні препарати, товари домашнього вжитку тощо.

Джерело


 

Нові кредити для МСП

eu4businesslogoНімецько-Український фонд (НУФ) та "Кредобанк" підписали угоду про виділення 100 млн гривень для кредитування малих та середніх підприємств (МСП). За цією угодою "Кредобанк" надаватиме кредити на умовах близько 15% річних у гривні. Угода є частиною програми сприяння МСП, яку фінансує Німецький Уряд через Німецький державний банк розвитку KfW та підтримує ініціатива Європейського Союзу "EU4Business".

Угода зосереджується на наступних пріоритетних секторах:

  1. сільське, лісове та рибне господарство;
  2. переробна промисловість;
  3. тимчасове розміщення та організація харчування;
  4. електроенергія, газ, пар та кондиційоване повітря.

Кошти надаватимуться з метою купівлі або модернізації основних машин або обладнання, купівлі, будівництва або реконструкції приміщень та поповнення оборотних коштів, необхідних для розширення діючого виробництва або створення нового.

Програма кредитування МСП в Україні від KfW є частиною другого етапу Механізму фінансування МСП ініціативи "EU4Business", що має на меті стимулювання кредитування у національній валюті насамперед мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП) в Україні, які не заробляють іноземну валюту та не можуть дозволити собі високі витрати на запозичення.

Джерело


 

Путівник по програмам ЄС

b96df754-c266-42c5-a0d6-de7626293109_cx0_cy9_cw0_mw1024_mh1024_s-300x225Вашій увазі пропонується підручник "Путівник по програмам ЄС". У виданні всі бажаючі можуть дізнатися про фонди та програми Європейьского Союзу, зокрема такі як Horizon 2020, Life Plus, Creative Europe, Erasmus for Young Enterpreneurs, COSME. А також поради щодо участі в проектах, подачі заявок. 

Завантажити

 

 


 

Єврокомісія запровадила антдемпінгові мита

136006Європейський союз запровадив антидемпінгові заходи щодо імпорту гарячекатаної листової сталі із чотирьох країн, включаючи Україну.

«Єврокомісія запровадила антидемпінгові мита на імпорт гарячекатаної листової сталі із Бразилії, Ірану, Росії та України. Продукція з цих країн буде обкладатися митами у розмірі від 17,6 до 96,5 євро за тонну», - заявили у Єврокомісії після завершення відповідного антидемпінгового розслідування.

Як пояснюється, метою заходів у сфері захисту зовнішньої торгівлі є створення умов із справедливої конкуренції для європейських компаній. 

Нагадаємо, у серпні цього року українські металурги піднялися з 12-го на 11-те місце у списку світових виробників сталі.

Джерело


 

Імпортні тарифні квоти ЄС будуть планово збільшуватись протягом 5 років

8d23ff25eab399b458add-35613З 1 жовтня 2017 року набув чинності Регламент 2017/1566 Європейського Союзу про надання Україні додаткових торговельних преференцій на цілий ряд українських аграрних товарів, яке діятиме протягом 3-х років. Але, окрім того, в 2017 році також відбулось планове збільшення обсягів імпортних тарифних квот (Tariff Rate Quotas) для 18 позицій українських аграрних товарів. Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.

«Як вже добре відомо, з 1 жовтня 2017 року набув чинності Регламент 2017/1566 ЄС про надання Україні додаткових торговельних преференцій. Відповідно до документу, додаткові квоти вже діють на 5 позицій українських агротоварів: мед, виноградний сік, ячмінна крупа та борошно, обробленні томати, овес. А з 1 січня 2018 року також почнуть діяти додаткові преференції на пшеницю, кукурудзу та ячмінь. Але, я хочу відмітити, що окрім того, в 2017 році, паралельно із цим, відповідно до параметрів ЗВТ між Україною та ЄС, було планово збільшено тарифні квоти для  18 українських аграрних товарів», - підкреслила Ольга Трофімцева.

Вона розповіла, що відповідно до параметрів ЗВТ між Україною та ЄС, які закріплені в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС, передбачена модифікація тарифних квот в частині їх збільшення на цілу низку українських аграрних та харчових товарів.

«Ці позиції збільшуватимуться одноразово протягом п’яті років, у середньому на 10% в рік. Наприклад, в 2016 році розмір квоти на українське м'ясо птиці складав 16 000 тонн, а в 2017 році він зріс до 16 800 тонн, в 2018 році розмір тарифної квоти буде вже на рівні 17 600 тонн », - відмітила Ольга Трофімцева. Вона додала, що обсяги торговельних преференцій збільшуватимуться й надалі на: баранину, ячмінну крупу та борошно, оброблений крохмаль, виноградний та яблучний соки, мед, яйця та інші.

«Всі ці поступові зростання об’ємів торговельних преференцій для української продукції є додатковими можливостями для наших експортерів на європейському ринку. Але я відмічу в черговий раз, що українські експортери успішно поставляють свою продукцію до ринків ЄС в значних обсягах і поза межами імпортних тарифних квот. Сьогодні 288 українських підприємств отримали право доступу до європейського ринку, в тому числі 108 експортують на цей ринок харчову продукцію для споживання людиною», - резюмувала Ольга Трофімцева.

Нагадаємо, станом на 4 жовтня 2017 року, вже вичерпні на 100% імпортні тарифні квоти ЄС на такі українські товари, як: мед, цукор, ячмінна крупа та борошно, оброблені томати, виноградний та яблучний сік, овес, ячмінь, кукурудза, пшениця. Але залишається низька товарів, де квоти не вичерпні взагалі: баранина, яловичина, гриби, продукція з обробленого молока та інші.

Детальніше про збільшення торговельних преференцій

Джерело


 

Право експорту в ЄС мають 288 підприємства

53315f6e7e033_image1У країни ЄС мають право експорту 288 українських підприємств, в тому числі 108 виробників харчових продуктів, зокрема, виробники м'яса птиці, риби, меду, яєць, молока і молочних продуктів.

Про це повідомляє Держспоживслужба.

Також в Євросоюз можуть експортувати 180 підприємств-виробників нехарчових продуктів тваринного походження.

Відзначається, що право експорту в Європейський Союз отримала українська компанія з виробництва м'яса птиці.

Нагадаємо, що Китай включив 9 нових українських підприємств в список, що мають право експортувати в КНР молочну продукцію.

Джерело


 

До уваги підприємств!

8d23ff25eab399b458add-35613Вашій увазі пропонується перелік ставок увізного мита України, які будуть застосовуватись у 2018 році до імпорту товарів походженням з ЄС в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС

Завантажити

 

 

 


 

Про експорт до ЄС

9243Станом на кінець вересня цього року, 63 українські компанії отримали дозволи на експорт продуктів харчування в Європейський Союз, причому 29 з них отримали дозволи після початку часткового застосування норм Угоди про асоціацію в 2015 році.

Про це повідомила заступник міністра економічного розвитку і торгівлі - торговельний представник України Наталія Микольська.

"У нас вже 63 українські підприємства, які отримали дозволи на експорт продуктів харчування. При цьому 29 підприємств отримали право експорту вже після початку часткового дії угоди про вільну торгівлю з ЄС", - сказала Микольська.

За словами торгпреда, бізнесом були отримані дозволи на експорт м'яса птиці та м'ясних продуктів (9 компаній), молочних продуктів (19 компаній), рибної продукції (23), яєц (3 компанії), жаб'ячих лапок і равликів (5 компаній) та іншої харчової продукції (4 компанії).

Також Микольська зазначила, що українські експортери все більше орієнтуються на європейський ринок. "У нас вже 140 підприємств отримали в ЄС статус уповноваженого експортера. Це ті підприємства, які експортують вже більше одного року, мають історію відносин з європейськими партнерами. Всі ці цифри свідчать про те, що ринок ЄС не є лише якийсь євроінтеграційної метою держави, а дійсно є ринком у фокусі для українського бізнесу. Все більше і більше українських підприємств вже з теоретичної зацікавленням дивляться на угоду про вільну торгівлю з ЄС. Бізнес починає відкривати для себе нові можливості", - підкреслила торгпред.

Як повідомляв УНІАН, Україна в січні-липні 2017 року збільшила експорт до Європейського Союзу на 26% порівняно з аналогічним періодом минулого року - до 9,5 мільярда доларів. ЄС займає 40% у структурі українського експорту.

Джерело


 

10 перемог від вільної торгівлі з ЄС

53315f6e7e033_image11 вересня Угода про асоціацію з Європейським Союзом нарешті вступила в силу у повному обсязі.

Цій події присвячую добірку 10 цікавих перемог українського експорту на вітчизняному ринку. Як за час дії зони вільної торгівлі з ЄС, так і підкріплені свіжими показниками та цифрами.

1 Експорт товарів і послуг до ЄС постійно зростає.

За результатами 6 місяців 2017 року Європейський Союз є основних торговельним партнером України з питомою вагою торгівлі товарами та послугами 39,9%. Важливо, що обсяги експорту до ЄС склали $9,4 млрд та збільшилися на 22,8%, або на $1,7 млрд.

Так, Україна в цьому році експортувала товарів на $8,2 млрд, що на 26,1% більше, у порівнянні із минулим роком. Обсяги ж експорту послуг склали $1,5 млрд, збільшившись на 6,4%. Наприклад, цікавим є зростання експорту електронагрівачів з України до ЄС в два рази – на суму $3 млн.

2 Україна серед лідерів постачання продовольства до ЄС.

Сьогодні ми входимо до ТОП-10 найбільших постачальників агропродукції до ЄС. Україна посідає 8-ме місце в цьому рейтингу. При цьому, по багатьох позиціях ми посіли перше місце: по пшениці – 32% від загального імпорту ЄС, кукурудзі – 62%, ячменю – 74%, вівсу – 68%.

У грошовому вимірі наш експорт кукурудзи зріс на $554 млн, тобто на 35%, олії соняшникової – на $498 млн (на 26,9%), соєві боби – на $98 млн (зростання в 3 рази), маргарин – на $18 млн (у 13 разів!), м'ясо птиці – на $28 млн (майже вдвічі).

3 Українські виробники молочної продукції підкорили ринок ЄС.

Не зважаючи на те, що ринок молочної продукції ЄС став доступним для українських підприємств лише з середини 2016 року, українська молочка завоювала популярність у європейських споживачів. Вже 18 наших підприємств можуть вільно продавати свої продукти у країнах ЄС.

Україна стала другим по значущості імпортером вершкового масла на цей ринок. За результатами першого півріччя цього року імпорт українського вершкового масла складає 24,7% від імпорту продукції Європейським Союзом. Експортовано цього продукту на $5,3 млн, що в два рази більше ніж минулого року. Наша держава поступається в цьому показнику лише Новій Зеландії, яка є багаторічним лідером з поставок вершкового масла на ринки світу.

4 Споживчі промислові товари користуються все більшим попитом.

Завдяки зоні вільної торгівлі з ЄС експорт українських керамічних виробів на європейський ринок цього року виріс на 52,3%, всього експортовано – на $20 млн. Поряд із цим, досить популярними стали українські меблі, експорт яких зріс на 45,6%, головні убори – 31,2%, вироби зі скла – 20,1%.

Експорт одягу для чоловіків українських виробників виріс на 12%, і склав $73 млн. ЄС є основним ринком для цієї категорії товарів.

5 Експорт послуг до Європейського Союзу теж виріс.

Показник зростання експорту послуг – 6,4%. Хоч це і невелика цифра, але вона теж свідчить про певний прогрес. Зокрема, послуги, пов’язані з подорожами зросли на 18,4%, послуги з будівництва – на 17,9%, з переробки матеріальних ресурсів – на 16,5%, ділові послуги – на 16,0%. Крім того, послуги приватним особам, культурні та рекреаційні послуги зросли у цьому році на 22,4%.

6 Зростають інвестиції в виробництво на території України для експорту на ринок ЄС.

Лише на днях на Львівщині, завдяки інвестиціям французької компанії, відкрили нові потужності заводу Електроконтакт Україна з виробництва кабельної продукції, яка потім поставляється на ринок ЄС для відомого автомобільного гіганту. З самого початку дії зони вільної торгівлі показники експорту ізольованих проводів та кабелів почали суттєво рости. У 2016 році зростання було на 7,5%, а вже у першому півріччі 2017 року – на 16,3%.

Експорт до ЄС механічного та eлектро-обладнання та пристроїв для записування або відтворення зображення і звуку зріс за 6 місяців цього року на 20,6%.

7 Україна завершує шлях приєднання до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Ми розглядаємо цей крок як інструмент поліпшення преференційної торгівлі не лише з країнами ЄС, але й з державами Європейської асоціації вільної торгівлі – Ісландія, Ліхтенштейн, Норвегія та Швейцарія, – Північної Африки, Близького Сходу і Балкан.

8 Україна отримала додаткові торговельні преференції від ЄС.

Очікуємо, що дуже скоро почнуть діяти додаткові торговельні преференції для України. Нагадаю, що рішення в ЄС з цього приводу вже прийнято, воно вступить в силу восени 2017-го і буде діяти 3 роки. Преференції поза межами режиму вільної торгівлі – це додаткові можливості безмитного доступу для певних видів продукції – як агрохарчової, так і промислової.

Товари, на які запроваджуються преференції, експортуватимуться до ЄС за різних умов. Наприклад, для низки промислових товарів, таких як взуття, мідні та алюмінієві вироби, рідкокристалічні екрани тощо, знижується ставка увізного мита з моменту набуття регламентом чинності.

9 Ми працюємо над усуненням обмежувальних заходів.

Це важливий напрямок роботи, який потребує професійних та наполегливих зусиль як з боку держави, так і з боку виробників. Нагадаю, що у 2012 році проти українських товарів на ринку ЄС діяло 5 антидемпінгових заходів. Зараз залишився один. Ми працюємо над тим, аби не давати можливості іншим країнам запроваджувати обмежувальні заходи до української продукції.

10 Системне просуванням українського експорту на ринок ЄС.

Важливими інструментами у просуванні є запровадження промислового діалогу Україна-ЄС та проведення торговельних місій. Це інструмент взаємодії, який буде допомагати нарощувати співпрацю в окремих секторах промисловості. Робота в рамках діалогу сприятиме залученню української промисловості до глобальних, європейських та регіональних ланцюгів створення доданої вартості. Крім того, мова йде про прямі контакти між бізнес-асоціаціями України та ЄС, які полегшать шлях до торговельної взаємодії.

За останні два роки Мінекономрозвитку спільно з Офісом з просування експорту та за підтримки Міністерства закордонних справ провели 11 торгових місій, з них чотири до країн-членів ЄС. Це були Литва, Франція, Швеція та Німеччина. На жовтень цього року запланована торгова місія до Нідерландів, вона організовується для українських виробників одягу.

Такі контакти дають конкретний результат. Наприклад, після проведення торгової місії до Швеції ІКЕА значно розширила список своїх українських постачальників дерев'яних меблів та комплектуючих з України. І це безперечно успіх!

Джерело


 

<1 2 ...47 48 49 50 51 ...88 89 >