Електронні інструменти експорту для малого бізнесу
Дата: 19.01.2015

324cd85c55803b21c23e6e49a187f8fbПідприємства можуть розширити свою міжнародну маркетингову присутність через запровадження практик ведення електронного бізнесу, які є дружніми до іншомовних користувачів. Електронна комерція багато обіцяє компаніям, що зацікавлені у використанніІнтернету як ще одного інструменту для експорту.

 

 

 

 

                                                                             Кроки до переходу в онлайн

1. Вибір доменного імені

Веб-адреса має бути короткою, простою, описовою і такою, що запам’ятовується споживачам цільових ринків. Онлайн експортер може обрати доменне ім’я, локалізоване для цільових ринків. Місцеві доменні імена можуть збільшити впізнаваність бренду і рівень запам’ятовування веб-адреси. Вони можуть навіть вплинути на продажі та лояльність до бренду. Окрім того, більшість місцевих пошукових систем показують лише місцевий контент шляхом фільтрації пошукових результатів, щоб включити лише місцеві домени з кодом країни. Якщо ваша компанія бажає мати місцеве доменне ім’я, ви маєте ознайомитися з вимогами реєстрації для окремої країни, оскільки вони можуть різнитися. Якщо ваша компанія шукає іноземних споживачів, ви можете також обрати міжнародне або багатомовне доменне ім’я. Такі доменні імена є веб-адресами, що пишуться буквами, відмінними від римської абетки. Міжнародні або багатомовні доменні імена дозволяють споживачам шукати сайти своєю рідною мовою.

2. Реєстрація в пошукових системах

Реєстрація веб-сайту на багатьох системах пошуку є ключемдо вашої помітності у всесвітній мережі. Пошуковики варіюють від глобальних за охопленням і до пошукових інструментів, що зосереджені на вузьких інформаційних сегментах. Онлайн-експортери мають зареєструватися в пошукових системах, що є популярними серед визначеної аудиторії їхніх цільових ринків.

3. Вибір веб-хостингу

Хостингова компанія надає послуги з розміщення устаткування, даних та веб-сайтів на своїх майданчиках. Наразі доступні багато безкоштовних таплатних сервісів веб-хостингу, включно з тими, що пропонуються численними Інтернет сервіс-провайдерами. Для деяких онлайн експортерів використання веб-хостингу на своєму цільовому ринку й користування всіма локалізованими послугами, які пропонує хост, може бути найбільш реалістичним. Розташування або «національність» веб-сайта не впливає на його доступність.

4. Локалізація та інтернаціоналізація вмісту веб-сайту

Компанії, що прагнуть до контакту з іноземною аудиторією через свої веб-сайти, можуть піти шляхом локалізації або інтернаціоналізації щодо мови сайту. Локалізація полягає в адаптації веб-сайту, щоб він задовольняв лінгвістичним, культурним та комерційним вимогам цільового ринку. Якщо у вас бракує ресурсів для перекладу сайту на іншу мову, можна скористатись Гугл-сервісом для перекладу. Водночас, за першої нагоди, треба прагнути до забезпечення якісного «живого» перекладу.

Другий підхід – інтернаціоналізація веб-сайту – надає можливість компанії бути багатомовною та чутливою до культурних звичаїв без потреби масштабної зміни дизайну.

З-поміж рис, які ваша компанія має розглянути в ході розробки моделі бізнесу онлайн, такі:

  • мова;
  • культурні особливості, такі як відмінності в кольорових асоціаціях та символах;
  • преференції щодо оплати за купівлю вашої продукції;
  • ціноутворення та зручна валюта платежу;
  • конвертер валют.

Хоча англійська використовується в багатьох країнах, усе ж важливо прагнути до використання мови, що є домінуючою в цільових країнах згідно з вашою стратегією електронної торгівлі. Ваш веб-сайт має розроблятися для охоплення якнайширшої аудиторії її рідною мовою.

5. Просування вашого сайту

Для просування сайту, навіть без грошових витрат, є низка шляхів:

  • надішліть короткі історії про вашу компанію та веб-сайт до торгових видань у вашій галузі, які обслуговують ширшу промисловість або бізнес-сектор у країні вашого цільового ринку;
  • нанесіть ваше доменне ім’я на візитні картки, на шапки фірмового бланку, конверти, упаковку та рекламні матеріали різного типу;
  • запитайте іноземних відвідувачів, чи вони не заперечують отримувати нерегулярні рекламні оголошення, які по суті є електронними листами,що повідомляють про майбутні продажі або нові товари;
  • проаналізуйте можливість надсилання електронного листа зкупоном на знижку на ваш товар/послугу людям, що відвідали або зареєструвались на вашому веб-сайті, але нічого не придбали.

Поширені проблеми сайтів українських компаній

Іноземці, що працюють в Україні, звертають увагу на те, що сайти українських компаній часто не виглядають професійними для здійснення експорту, зокрема, йдеться про таке:

− відсутність англомовної (іншої іноземної) версії сайту;

− недостатність якісної інформації, що може допомогти в оцінці репутації компанії;

− відсутність контактів;

− відсутність історії компанії;

− відсутність переліку клієнтів та відгуків (закордонних) клієнтів про стосунки з вами, про вашу продукцію, про раніше виконані контракти.

Джерело