UA
Соціологічні дослідження щодо ставлення і поінформованості громадськості стосовно вступу України до ЄС та НАТО
Дата: 11.07.2019

000000image_3846t6yt65ytyУ Києві презентували результати кількісних всеукраїнських соціологічних досліджень щодо ставлення і поінформованості громадськості стосовно вступу України до ЄС та НАТО. Дослідження було виконане на державне замовлення (замовник – Держкомтелерадіо) у травні-червні цього року переможцем відповідного тендера – ТОВ «Центр стратегічного розвитку територій». У презентації взяли участь Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе, голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України Олег Наливайко, директор ТОВ «Центр стратегічного розвитку територій» Андрій Орлов.

За словами Андрія Орлова, дослідження щодо ЄС свідчить, що переважна частина українців підтримує приєднання до Європейського Союзу (67%) та  висловлює високий рівень довіри Європейському Союзу як стратегічному партнерові України (63%). Спостерігається  позитивна динаміка показників підтримки приєднання України до ЄС у часі – з 2013 року кількість українців, які виступають за ЄС, збільшилась на 21%. У цілому українці очікують від інтеграції до ЄС розширення власних можливостей та розвитку України відповідно до сучасних світових тенденцій.

Окремо соціолог поінформував про результати досліджень щодо НАТО. «У свідомості українців з 2012 року відбувається укорінення думки щодо необхідності вступу України до НАТО як гарантованого шляху безпеки країни. Порівняно з 2012 роком відсоток тих, хто вважає цей шлях кращим, зріс більше ніж у чотири рази. Станом на травень 2019 року 57% українців вважають членство в НАТО основною гарантією національної безпеки країни», – зазначив Андрій Орлов.

«Зростання свідомої підтримки європейської та євроатлантичної інтеграції переконливо свідчить про ефективність інформаційно-роз’яснювальної роботи останніх кількох років. ЄС та НАТО стали ближчими та зрозумілішими для громадян. І я пишаюся, що вперше держава стала активним та ефективним учасником цього процесу», – підкреслила Іванна Климпуш-Цинцадзе. Також вона зазначила, що євроінтеграційна команда оновила підходи до проведення інформаційної роботи. Були запущені перші інформаційні кампанії на державне замовлення, а також проведено власну потужну кампанію «Євроінтеграція: сила можливостей», яка стала можливою завдяки залученню організацій-партнерів.

Згідно з опитуванням, переважна більшість українців (78%) вважають себе добре обізнаними щодо Європейського Союзу і  неодноразово натрапляли на публікації та інформаційні матеріали щодо ЄС (62%). Третина українців (31%) помітили цілеспрямовані інформаційні кампанії, зокрема, кампанію «Євроінтеграція: сила можливостей». 72% опитаних  з усіх регіонів вважають за необхідне отримувати більше інформації про ЄС та євроінтеграцію.

Щодо тематики інформаційних кампаній, то українці більше знають про переваги, які надає європейська інтеграція Україні як державі. «Українці хочуть чітко розуміти, що саме зміниться у житті кожної родини після вступу до ЄС і яку ціну доведеться за це сплатити. Саме тому важливо більше розповідати про це», – зазначила Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Більшість українців (62%) хотіли б також більше дізнатися про НАТО. Серед інформаційних запитів українцям першочергово цікавою була б інформація про наслідки вступу до НАТО для України. Добре доповнити цю тематику може інформація про вплив вступу до НАТО на економіку України, можливості залучення західних інвестицій, можливості зі встановлення миру на Донбасі, про гарантії безпеки для України і про вплив на рівень та якість життя пересічних українців.

Ознайомитися з дослідження можна за посиланням

«Я особисто відвідала майже всі обласні центри України, чимало з них кілька разів, роз’яснюючи цілі та досягнення євроінтеграції. І приємно, що нині значна частина українців вважає, що добре поінформована щодо європейської інтеграції. Сподіваюся, нова команда, яка вже заявила про необхідність потужної інформаційної роботи з населенням, продовжить та розвине цю роботу заради стабільності нашого євроінтеграційного та євроатлантичного курсу. Адже маємо чіткий запит від населення на інформацію про поступ України на шляху до ЄС та НАТО. Російські пропагандистські канали та ресурси з готовністю задовольнять цей запит, якщо ми не будемо діяти проактивно», – наголосила Віце-прем’єр-міністр.

Голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко зазначив, що вже два роки поспіль Держкомтелерадіо опікується темою інформування населення України щодо європейської та євроатлантичної інтеграції. У другій половині цього року планується  реалізувати ще кілька інформаційних кампаній.

У цьому контексті Віце-прем’єр-міністр нагадала, що триває конкурс на кращу публікацію на тему НАТО – він продовжений до 31 липня. Переможці отримають можливість дводенної поїздки до штаб-квартири НАТО в Брюсселі. Також завершився тендер на проведення навчальних семінарів з тематики НАТО в регіонах.

Довідково

Соціологічне дослідження проводилися відповідно до Плану заходів щодо реалізації Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2019 рік (розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 35-р) та Плану заходів на 2019 рік з реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції України на 2018-2021 роки (розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 83-р).

Джерело