Черговий випуск експортних порад розкриває найпоширеніші питання на тему “Як обрати правильний ринок для експорту”. Пропонуємо вашій увазі – рекомендації від досвідчених тренерів-практиків нашого навчального курсу Export Revolution. Ukraine.
- Яку інформацію варто знати про ринок, на який плануєте експортувати?
Проаналізйте у розрізі Вашого продукту або послуги місткість ринку, потенційний попит, темпи зростання, ринкові ціни та всіх виробників, що вже продають аналогічні товари та послуги.
Інструментарій: потрібну інформацію Ви можете знайти в статистичних бюлетенях та оглядах ринків.
- Кому вірити: огляд ринку країн VS національна статистика потенційної країни-партнера VSвласний досвід?
Безумовно, Ви повинні володіти статичними даними. Бути обізнаними щодо макроекономічних показників ринку та ситуації в країні в цілому, проте найефективнішим каналом достовірної інформації та ефективного партнерства є особисті зв’язки. Статистичні показники краще отримати у місцевих партнерів, співставити і формувати висновки на основі інформації з декількох джерел.
Win model! На початку партнерських відносин заплануйте регулярні візити для налагодження тісних та довірчих відносин. З часом потреба у поїздках зменшиться до 1-2 разів на рік.
Краще витрати кошти на початкових етапах на бізнес візити, щоб попередити значні втрати у подальшій співпраці!
- Чи виправдане залучення консультанта з експортної діяльності?
Якщо Ви лише на початку експортного шляху, то зовнішній консультант допоможе оцінити реальну ситуацію з професійної точки зору та дати Вам корисні поради, тож не відмовляйтесь від цієї ідеї.
! Не забудьте перевірити компетентність обраної людини та ознайомитися з успішними кейсами її діяльності. А також використовуйте онлайн-курси чи вебінари щодо експортної діяльності для самоосвіти.
- Державна підтримка для експортерів.
Використовуйте всі доступні Вам можливості!
Профільні державні установи надають консультації на безкоштовній основі для експортерів, необхідно лише оформити Ваші звернення в належному вигляді та запитати про існуючі можливості. В різних державних установах є проекти, які можуть надати Вам технічну допомогу для участі в виставках, для залучення новітніх технологій в Ваше виробництво чи операційну діяльність.
Також Ви можете долучатися до освітніх заходів, які провадяться на різні тематики пов’язані з зовнішньоекономічною діяльністю. Слідкуйте за можливостями участі в освітніх програмах закордоном, зазвичай фінансування відбувається за рахунок коштів технічної допомоги в повній або частковій мірі.
- Рекомендації щодо вибору ринку:
- обирайте для старту експортної діяльності сусідні країни (нижчі транспортні витрати, відсутні або мінімальні культурні відмінності);
- будьте обізнані в наступних питаннях:
- чи потрібен Ваш продукт на даному ринку;
- чи існує він вже на ринку;
- чи готовий ринок до Вашого продукту;
- необхідного рівеня якості;
- особливостей щодо сертифікації, стандартизації та пакування;
- рівня цін на Вашу продукцію та Ваші можливі прибутки;
- сформуйте бачення щодо Вашої цільової аудиторії;
- оберіть Ваших партнерів та впевніться у їх надійності;
- впевніться, що Ви маєте необхідні виробничі потужності для забезпечення попиту на обраному ринку;
- відвідуйте ринки особисто та спостерігайте за Вашими конкурентами;
- перевіряйте не лише ринки в цілому, а безпосередньо обраних Вами партнерів (соціальні мережі, рекомендації сторонніх осіб, особисті зустрічі).