Огляд, статті
Служба підтримки експорту Export Helpdesk: з’ясування умов експорту

                                                  Служба підтримки експорту Export Helpdesk: з’ясування умов експорту

http://exporthelp.europa.eu

 exporthelpdesk

Служба підтримки експорту (ExportHelpdesk) є електронною базою даних, яка містить детальну інформацію щодо імпортних тарифів ЄС, вимог до товарів, преференційних угод, квот та торгової статистики. Доступ до інформації бази даних можна отримати англійською, французькою, іспанською та португальською мовами. Для пошуку інформації щодо конкретного товару перейдіть за посиланням Myexport до пошукової форми і уведіть до неї код митної класифікації вашого товару.

  • До відома

Українська система митної класифікації УКТЗЕД є сумісною з системою митної класифікації ЄС. Тому в переважній більшості випадків у роботіз пошуковою формою використовуйте перші 2, 4, 6, 8 або 10 цифр коду УКТЗЕД.

eksporthelpdesk2

Якщо вам невідомий код вашого товару, ви можете переглянути Гармонізовану систему або шукати за ключовим словом, натиснувши на посилання «знайти код мого товару» (Find my product code), справа від поля «уведіть код товару» (Enter a product code).

Вам також необхідно додатково зазначити країну походження (Select a country of origin) – Україна (Ukraine) і країну призначення в ЄС (Select a destination country). База також потребує зазначення очікуваної дати експорту. Після введення цих даних натисніть на кнопку пошуку (Search).

Cистема має надати вам інформацію в кількох блоках (вкладках) включаючи: вимоги до товару (Requirements), тарифи (Tariffs), правила походження/Генеральна система преференцій (Rules of Origin GSP), автономні торгові преференції (Autonomous Trade Preferences).

eksporthelpdesk3

Окрім інформації про вимоги (Requirements), база Служби підтримки експорту містить інформацію про:

Систему класифікації продукції ЄС (EU product classification system), імпортні процедури ЄС (EU import procedures), документи для розмитнення (Documents for customs clearance), митний союз ЄС (EU Customs Union), податок на додану вартість (Value Added Tax (VAT)), акцизні збори (excise duties), а також санітарні та фітосанітарні вимоги (Sanitary and phytosanitary requirements), екологічні вимоги (environmental requirements), технічні вимоги (technical requirements), маркетингові стандарти (marketing standards), обмеження на імпорт (import restrictions).

Всі ресурси доступні англійською мовою.

Джерело: Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу (автор-Олег Мірошніченко)


 

Представництво України в Європейському Союзі

00000ukraineineuУкраїна має дипломатичне представництво в Європейському Союзі.

Наразі Представництво намагається досить активно допомагати українським підприємствам у налагодження ділових контактів та співробітництва з потенційними європейськими партнерами.

В залежності від характеру питання, ПУ при ЄС має можливість надавати як консультативну, так й практичну підтримку зацікавленим підприємствам. 

Консультативна підтримка може включати надання інформації щодо величини ввізного мита для окремих видів товарів; нормативно-правових актів, що регламентують сферу обігу певного товару на внутрішньому ринку ЄС; аналітичну інформацію щодо існуючих обсягів торгівлі конкретним товаром між Україною та ЄС; тематичні виставкові заходи, які проводяться в ЄС.

Практична підтримка може надаватись у таких формах: сприяння в пошуку партнерів для бізнесу; організаційне сприяння проведенню зустрічей у форматі «business to business»; пошук та підбір постачальників необхідних послуг (юридичний супровід, маркетинг, страхування, логістика тощо); сприяння у вирішенні проблемних питань, у т.ч. шляхом їх порушення в причетних інституціях ЄС.

Підприємство, що зацікавлене або потребує підтримки з боку Представництва, може направити відповідне звернення на електронну адресу tem_eu@mfa.gov.ua.

Звернення може бути підготовлене в довільній формі, проте повинно максимально повно окреслювати суть питання з обов’язковим відображенням таких відомостей:

  • назва та адреса підприємства, код ЄДРПОУ, веб-сайт;
  • загальна інформація про підприємство (у т.ч. англійською мовою);
  • вид продукції, яку планується експортувати (у т.ч. англійською мовою), її код УКТЗЕД (8 цифр). Якщо йдеться про інший характер співпраці (пошук партнера/інвестора для створення спільного підприємства, франчайзинг, інжиніринг, логістичні послуги тощо) - повна інформація (у т.ч. англійською мовою) по суті питання;
  • відповідність продукції гармонізованим стандартам ЄС;
  • наявні сертифікати відповідності (EN, ISO, ДСТУ);
  • контактна особа на підприємстві.

Нижче можна завантажити для ознайомлення приклади направлення відповідних звернень:

Example_for_partner_search_RUS.doc
Example_for_partner_search_ENG.doc англ.

Контактні дані 

Представництво України при Європейському Союзі

Особа, що опікується запитами українських підприємств:

Пікалов Євген, третій секретар

Телефон: (+322) 340-98-60

Факс: (+322) 340-98-79

pm_eu@mfa.gov.ua 

http://ukraine-eu.mfa.gov.ua

Адреса:

Avenue Louis Lepoutre 99-101, B-1050 Bruxelles.

Години роботи: 08:30 – 18:00

Обідня перерва: 12:30 - 14:00

Вихідні дні: субота, неділя

Твітер: https://twitter.com/UA_EUMission 

Фейсбук: https://www.facebook.com/UkraineEUMission 

Джерело: ПУ в ЄС, Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу (автор-Олег Мірошніченко)


Новий практичний посібник для українських підприємців по експорту до ЄС

bazovyposibnykНова книга під назвою Базовий посібник з інтернаціоналізації бізнесу та виходу на ринки Європейського Союзу дає покрокові роз’яснення по розробці експортної стратегії компанії, щодо дій для повноцінного використання нових ринкових можливостей, що виникають, серед іншого, завдяки Угоді про асоціацію між Україною та ЄС. Книга буде особливо корисною для українських малих та середніх підприємств.

Представляючи книгу українській аудиторії, Посол ЄС в Україні Ян Томбінський зазначив: “(український) бізнес, який відповідатиме правилам ЄС стане успішним на європейському ринку і буде краще підготовлений до конкуренції на ринку глобальному. Ті, хто почне власну адаптацію до нових реалій раніше, стануть переможцями та лідерами в (українському) експорті на ринок ЄС …”.

 

 

Книга веде читача до знаходження відповідей на ключові питання (потенційних) експортерів, як:

  • якими мають бути найперші кроки для виходу на європейський та міжнародні ринки?
  • як шукати і оцінювати торгового посередника?
  • якими є культурні відмінності ведення бізнесу з європейськими партнерами?
  • де шукати маркетингову та регуляторну інформацію про ринки Європейського Союзу?
  • які корисні електронні бази даних Європейського Союзу можуть бути використані для ведення бізнесу та експорту?
  • де знайти гроші на фінансування експортної діяльності? Які умови платежу пропонувати?
  • та на багато інших питань.

Автором публікації є Олег Мирошніченко, експерт з питань торгівлі між Україною та ЄС, також, має досвід роботи у торговій секції Представництва Європейського союзу в Україні (2010-2013).

Підготовку та видання Посібника здійснено за підтримки Європейської програмної Ініціативи Міжнародного фонду “Відродження” (www.irf.ua).

Електронний файл Посібника можна завантажити тут.

Для отримання безкоштовної паперової версії посібника звертайтесь до Ольги Квашук, програмного менеджера Європейської програмної ініціативи МФВ kvashuk@irf.kiev.ua.

Джерело


 

Європейський Союз відкрив квоти на безмитний імпорт зернових з України в 2015 році

24587547 січня 2015 року Європейська комісія відкрила нову річну квоту на безмитний імпорт сільськогосподарської продукції з України.

Для зернових культур квота склала 0,95 млн. т пшениці, 0,4 млн. т кукурудзи і 0,25 млн. т ячменю - обсяги відповідають торішнім. Період дії квоти становить 1 січня - 31 грудня 2015 року.

Відкрити квоти довелося на досить активний попит на українське зерно з боку європейських імпортерів. Так, зокрема, квота на імпорт кукурудзи була повністю обрана європейськими покупцями всього протягом тижня.

 

Джерело


 

Про вигоди переходу на європейські стандарти і регламенти

00000es471_191071139216 січня Верховна Рада прийняла закон №1065 "Про технічні регламенти та оцінки відповідності", який покликаний прибрати всі дублюючі або суперечливі вимоги до продукції. Як результат, замість неузгоджених документів як з української, так і з європейської сторони, виробник отримає чітки вимоги, а разом з тим і доступ до європейського ринку для промислових товарів.

Це вже третій закон, який прийняла Верховна Рада для усунення перешкод у торгівлі промисловими товарами між Україною та ЄС. Два попердніх - про стандартизацію та метрологію - були прийняті парламентом влітку 2014 року. Прийняття законопроекту №1065 створює законодавче поле для забезпечення повноцінної торгівлі з Європейським Союзом. Переваги від цього отримає не тільки бізнес, але й рядові споживачі.

Вигоди для споживачів:

• Широкий асортимент імпортної продукції за більш низькими цінами

Зараз вся імпортована з ЄС продукція повинна проходити перевірки на відповідність українським стандартам. Через це, по-перше, виробник чи імпортер несе додаткові витрати, які він закладає в ціну продукції. По-друге, через існуючі бар'єри далеко не всі європейські виробники готові витрачати час і кошти заради можливості потрапити на український ринок. Коли зазначені бар'єри будуть усунені, українські споживачі отримають більше якісних європейських товарів за нижчими цінами. 

• Безпеку продукції гарантує виробник

Згідно з європейськими нормами, відповідальність за безпеку продукції в повній мірі несе виробник. В Україні за неналежну якість товару до відповідальності через суд може бути притягнутий навіть продавець, хоча він є тільки посередником між виробником і споживачем. При цьому ніякої відповідальності для тих, хто перевіряв цю продукцію від імені держави, не існує. Після прийняття законопроекту буде працювати принцип "відповідальність без вини": саме виробник сам повинен довести, що не винен.

Вигоди для бізнесу:

• Можливість виходу на ринок ЄС

У даний час для того, щоб експортувати промислову продукцію в ЄС, український виробник повинен пройти випробування своєї продукції і отримати сертифікат якості в одній з країн ЄС. Це виливається в чималі витрати для вітчизняного виробника, здорожує його продукцію, а значить вона стає менш конкурентоспроможною на європейському ринку. Коли Україна гармонізує своє законодавство і стандарти з європейськими та укладе з ЄС відповідну угоду, всі документи і сертифікати виробник зможе отримати в Україні, що істотно дешевше і простіше, і без будь-яких додаткових перевірок продавати її в країнах Євросоюзу.

• Єдині та узгоджені вимоги до продукції

Зараз в Україні діють норми, які найчастіше є застарілими і суперечать один одному: наприклад, разом з технічними регламентами на продукцію можуть поширюватися СанПіН (санітарні правила і норми) і НПАОП (нормативно-правові акти з охорони праці). Українські підприємці фактично не можуть виготовити продукцію, що відповідає всім вимогам. Крім того, це не тільки призводить до зарегульованості бізнес-середовища, а й створює поле для зловживань з боку дозвільних і наглядових органів. У ЄС існує єдиний регуляторний режим: на одну продукцію може поширюватися дія одного або декількох директив, які просто покривають різні аспекти функціонування продукції, але жодних додаткових вимог немає. Україна в рамках своїх зобов'язань перед ЄС має прибрати всі дублюючі або суперечливі вимоги до продукції та гармонізувати своє законодавство та стандарти до вимог ЄС. Замість багатьох неузгоджених виробник отримає чіткі вимоги. Це стане серйозним кроком до дерегуляції і поліпшить інвестиційний клімат.

• Можливість розвивати бізнес надання послуг із сертифікації

Зараз в Україні працює до десяти акредитованих лабораторій, де виробники можуть отримати документи про те, що їх продукція пройшла випробування і відповідає нормам ЄС (відповідні сертифікати якості можна отримати тільки в одній з країн ЄС). Коли регуляторне середовище буде гармонізоване, не тільки проходити випробування, але і отримувати сертифікати відповідності можна буде в Україні. Це стане актуальною послугою не тільки для українських виробників, але і для китайських, латиноамериканських, особливо для тих з них, хто хоче вийти на європейський ринок.

Важливо відзначити, що технічні бар'єри будуть автоматично усунуті з прийняттям зазначених законів. Україна ще повинна буде прийняти технічні регламенти на основі європейських директив, а також відповідні європейські стандарти, і укласти окрему угоду про взаємне визнання технічних стандартів (в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС). Але сам процес гармонізації включає в себе практично весь спектр необхідних Україні реформ: дерегуляція, покращення інвестиційного клімату, модернізація виробництва.

Джерело


 

ЄС не вимагатиме від України скасування імпортних мит

2Європейська комісія на консультаціях з Україною не стала висувати вимоги про скасування імпортних мит і не розглядає можливість скасування преференційного режиму в торгівлі з Україною.

«В даний момент не розглядається можливість того, щоб ми зупинили дію преференційного режиму», - йдеться в офіційному коментарі представництва.

Метою введення нових імпортних мит була названа необхідність стабілізації платіжного балансу. У той же час ця дія порушило низку норм Угоди про асоціацію, інших домовленостей з ЄС і загрожувало скасуванням пільгового торгового режиму з ЄС. У цьому випадку повинні бути відновлені мита для українських товарів, що експортуються до Євросоюзу.

У представництві визнали, що введення мита йде врозріз з умовами одностороннього скасування мит з боку ЄС.

При цьому в заяві представництва немає чіткого твердження про те, що ЄС дав остаточну згоду на нові мита - це питання ще має бути вирішено згодом. Однак джерела з української та європейської сторін стверджують, що така згода майже напевно є - за умови, якщо Україна не матиме претензій з боку Світової організацій та МВФ.

Джерело


 

Тренінг “Написання проектів. Фонди ЄС”

0000000090898ukraine_euЦентральноєвропейська Академія Навчань та Сертифікації (CEASC), Бидгощ (Польща) у співпраці з Академічним Інкубатором Підприємництва (AIP), Краків (Польща), Мережею пунктів Європейської Інформації Europe Direct, Бидгощ (Польща) та Вищою Школою Інформатики (WSInf), Лодзь (Польща) оголошують набір учасників тренінгу “Написання проектів. Фонди ЄС”, який відбудеться 30-31 січня 2015 року у м. Львів.

Мета тренінгу:

ознайомити учасників тренінгу з особливостями розробки проектних ідей та підготовки проектних пропозицій для залучення фінансування проектів від структурних фондів ЄС та донорів, що присутні в Україні.

Основні теми тренінгу:
- Програма діяльності структурних фондів ЄС та їх зорієнтованість на Україну. “Тверді” та “м'які” проекти 
- Інструмент Horyzont 2020, портал учасника, алгоритм реєстрації, подачі проектних заявок та звітування 
- Специфіка міжнародних проектів. Пошук відповідних партнерів за кордоном. Розподіл зон відповідальності та ресурсів. Партнерська угода. 
- Визначення та формулювання проблеми проекту 
- Визначення цільових груп проекту 
- Мета, завдання та методи виконання проекту 
- Розробка плану виконання проекту 
- Визначення очікуваних результатів виконання проекту 
- Бюджет проекту 
- Оцінка та моніторинг виконання проекту 
- Додатки до проектної заявки.

Кількість учасників: 25-30 осіб

Тренер - Микола Смолінський - президент CEASC, консультант з написання проектів до Європейських структурних фондів.

Вартість участі у тренінгу: 1500.00 грн

Учасники забезпечуються роздатковим навчальним матеріалом, кава-перервами, обідами. Доїзд до місця проведення тренінгу та проживання покриваються коштом учасників тренінгу. По завершенню тренінгу учасники отримають Сертифікати.

Для участі у тренінгу необхідно заповнити реєстраційну анкету.

План та опис тренінгу можна отримати, надіславши відповідний запит “trening_project” на адресу school.mbaproject@gmail.com

Джерело


Про Європейський сертифікат відповідності

000000image_384.[1]Європейський сертифікат відповідності (EC Certificate of Conformity, знаком якого є маркування СЕ, Conformité Européenne) є документом про відповідність товару вимогам застосовуваних до нього європейських директив. Під час продажу товарів на території ЄС наявність такого маркування є обов’язковою. Знак є декларацією виробника про відповідність та певною гарантією для споживача.

Згідно з Угодою про асоціацію Україна зобов’язалась узгодити свої галузеві стандарти та регламенти з директивами ЄС. Це означає, що вироблені в Україні товари, які відповідають таким директивам, зможуть продаватись у Європі на тих же умовах, що й товари, вироблені в Євросоюзі.

00000euОскільки для європейських товарів маркування СЕ є обов’язковим, то й українські виробники повинні будуть пройти відповідні процедури.

Компанії, які вже виробляють/готові виробляти товари, що відповідають європейським вимогам ЄС, можуть звертатися по такий сертифікат до уповноважених (нотифікованих, Notified Body) органів Європейського Союзу, які мають право видавати EC Certificate of Conformity.

Перелік уповноважених органів ЄС, які мають право видавати вище зазначений сертифікат можна знайти, перейшовши за посиланням: http://bit.ly/NANDO_list

Для зручності перелік всіх уповноважених органів поділений за країнами, в яких вони розміщені. На сайті у вільному доступі розміщено 37 країн.

При цьому з часом, щойно Україна в повному обсязі забезпечить відповідність власного законодавства вимогам ЄС, такими органами ставатимуть й українські установи.

Джерело


 

 

Засідання Клубу реформ у Чернігові

6570_1synergiya24 грудня 2014 р. в приміщенні Чернігівської міської ради відбулося засідання Клубу реформ. Захід організовано у рамках проекту «Синергія в дії», що фінансується Посольством Великої Британії. Участь у засіданні взяли підприємства області, представники Чернігівської міської ради, відповідних структурних підрозділів Чернігівської ОДА, ЗМІ.

Основними спікерами стали запрошені експерти з Києва: Вадим Трюхан, національний експерт з питань підготовки та імплементації Угоди про Асоціацію та зону вільної торгівлі та Павло Третяк, менеджер Програми ділових консультаційних послуг ЄБРР в Україні.

Учасники засідання обговорювали ефективні шляхи використання можливостей, що надає Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, проблеми переходу на міжнародні стандарти, питання сертифікації продукції, пошуку партнерів на нових ринках збуту, участь в програмах та умови отримання грантів ЄС.

Довідково

Проект «Синергія в дії» - регіональний діалог задля просування реформ, необхідних для впровадження Угод про асоціацію і про глибоку та всеосяжну зону вільної торгівлі, інформування місцевих громад про переваги Угоди». Метою проекту є просування реформ у рамках Угоди про асоціацію, зокрема Угоди про глибоку та всеосяжну зону вільної торгівлі (ЗВТ), необхідних для її впровадження. У якості пілотних міст проекту визначено Вінницю, Полтаву, Чернівці та Чернігів.

Детальна інформація про проект – на сторінці у Фейсбук «Синергія в дії».

6581_06581_1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Євросоюз перейшов на нові правила маркування

800px-flag_of_europe.svg1_-300x199Підприємства продовольчої промисловості готоються до реалізації нових правил маркування, які включають вимоги щодо вказування деяких алергенних інгридієнтів та першої дати заморожування на упаковці продуктів, включаючи м'ясо. 

Новий Регламент ЄС 1169/2011 про надання інформації з питань продовольчої безпеки споживачам (FIC), який вступає в силу 13 грудня 2014 року, вимагає, щоб певні продукти, в тому числі, заморожене м'ясо та заморожені м'ясні полуфабрикати, мали маркування з вказанням дня, місяця та року, коли продукт заморозили.

Ідентифіковані алергенні інгредієнти, в тому числі селера, яйця, гірчиця, соя і діоксид сірки, які використовуються в не розфасовані або сипучих продуктах, повинні бути заявлені на етикетці. Також таке маркування повинна дотримуватися на продуктах, що використовуються в інститутах громадського харчування, торгових точках, ресторанах і гастрономічних закладах, а також у школах, лікарнях і в'язницях.

Галузева організація GS1 UK повідомила, що, хоча кількість підприємств, що роблять відповідне маркування, зросла з квітня цього року, багато виробників все ще не маркують продукцію як слід.

Крім того, з 1 квітня 2015 року, набуває чинності вимога маркування регіону походження для необробленого свіжого, охолодженого або замороженого м'яса свиней, овець, кіз та птиці.

Джерело


 

<1 2 ... 70 71 72 73 74 ... 81 82 >