UA
Огляд, статті
Український аграрний експорт до країн ЄС збільшився на 8,7% в 2018 році

За результатами 2018 року зовнішньоторговельний обіг товарами АПК між Україною та країнами ЄС збільшився на 11,4% порівняно з 2017 роком та сягнув понад $9 млрд, з яких $6,3 млрд  припадає на український аграрний експорт. Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева.

«Український експорт продукції АПК до країн ЄС продовжує демонструвати щорічне зростання: в 2016 році він був трохи більше ніж $4 млрд, в 2017 році  – $5,8 млрд, а за результатами 2018 року він перевищує $6,3 млрд. Така динаміка чітко демонструє успішність Угоди про ЗВТ між Україною та ЄС в сфері АПК. Це дає нам підстави говорити про те, що українські виробники є конкурентоспроможними на ринках європейських країн і можуть успішно експортувати свою продукцію відповідно до найвищих стандартів безпечності та якості», – зазначила заступник Міністра з питань євроінтеграції.

За словами Ольги Трофімцевої, лідерами українського аграрного експорту до ринків ЄС залишаються зернові, яких експортовано більше ніж на $2,2 млрд, насіння олійних культур – $1,1 млрд та олії – $1,1 млрд.

«Приємно відмітити зростання обсягів постачань інших агарних та харчових товарів до країн ЄС таких як: залишки і відходи харчової промисловості, м'ясо та харчові субпродукти свійської птиці, плоди, горіхи, овочі, рослини та коренеплоди. Також в 2018 році ми експортували до ЄС більше виробів із зерна та хлібних злаків, меду, соків, кондвиробів та інших продуктів»,- прокоментувала заступник Міністра.

Вона додала, що ТОП-5 ключових імпортерів наших  аграрних та харчових продуктів в ЄС очолюють Нідерланди, куди було експортовано продукції майже на суму $1,2 млрд. Друге місце займає Іспанія ($1,04 млрд), третє місце у Італії ($737,9 млн), а далі йдуть Німеччина ($667,4 млн) та Польща  ($656,7 млн).

Імпорт продукції АПК з країн ЄС також продемонстрував зростання. За 2018 рік він склав майже $2,7 млрд, що на $420,7 млн більше порівняно з 2017 роком. «За вказаний період Україна найбільше купувала в країнах ЄС наступні товари: шоколад та продукти з какао-бобів, тютюн та вироби з нього, продукти для годівлі тварин, м'ясо та субпродукти, алкогольну продукцію»,- відмітила Ольга Трофімцева. Вона додала, що найбільш ми купували в Польщі –  $556,1 млн, Німеччині – $492,6 млн, Італії – $276,6 млн, Франції – $242,1 млн та Іспанії – $147,7 млн.

Джерело


 

Уряд затвердив плани заходів на 2019 рік щодо комунікації у сфері європейської та євроатлантичної інтеграції України

53315f6e7e033_image1Кабінет Міністрів України на засіданні 30 січня затвердив План заходів на 2019 рік з реалізації Стратегії комунікації у сфері європейської інтеграції на 2018-2021 роки.

Таке рішення дозволить запровадити інструмент для скоординованих дій центральних та місцевих органів виконавчої влади щодо комунікації у сфері європейської інтеграції, що своєю чергою забезпечуватиме підвищення рівня підтримки громадянами України державної політики у сфері європейської інтеграції.

План передбачає проведення низки заходів та інформаційних кампаній. Зокрема, запланована кампанія з інформування про успішні практики впровадження європейських стандартів в усіх сферах життя та історії успіху українського бізнесу, науки, культури, громадських ініціатив у ЄС. У межах кампаній заплановано виготовлення інформаційної, аудіовізуальної, друкованої продукції та розміщення її в ефірі загальнонаціональних і регіональних теле- та радіоканалів, в Інтернеті, громадських місцях, закладах освіти.

План також включає проведення системної роботи з молоддю, інформування представників засобів масової інформації та громадських організацій про поступ у процесі європейської інтеграції України, підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, відповідальних за зв’язки з громадськістю та взаємодію зі ЗМІ за тематичними семінарами.

Також Кабінет Міністрів затвердив План заходів на 2019 рік щодо реалізації Концепції вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2020 роки. Реалізація документа має підвищити рівень підтримки громадянами державної політики у сфері євроатлантичної інтеграції та рівень довіри до НАТО як інституції, що відіграє ключову роль у зміцненні міжнародної безпеки.

План заходів передбачає проведення прес-конференцій та регулярних брифінгів щодо співробітництва з Альянсом, підготовку та сприяння висвітленню у ЗМІ інформації про невійськові ініціативи НАТО, зокрема, у сфері екології, енергетики, ядерної і радіаційної, кібернетичної та інформаційної безпеки, науково-технічне співробітництво, реалізацію проектів у межах трастових фондів Організації Північноатлантичного договору, а також реформування сектору безпеки та оборони України – відповідно до її стандартів та рекомендацій.

Крім того, План передбачає проведення низки інформаційно-роз’яснювальних кампаній, семінарів і тренінгів щодо євроатлантичної інтеграції України, загальнонаціональні соціологічні дослідження та відстеження змін у ставленні громадян до НАТО і державної політики у сфері зближення з Альянсом. Також, згідно з документом, профільні міністерства і відомства мають проводити дні євроатлантичного партнерства та тижні НАТО у військових частинах і закладах вищої освіти Міноборони, МВС, Національної гвардії, Держприкордонслужби та ДСНС. Для учнів загальноосвітніх шкіл та закладів професійної (професійно-технічної) освіти передбачене проведення тематичних уроків, виховних годин і конкурсів творчих робіт на тему НАТО, а для студентів закладів вищої освіти мають організовувати навчальні семінари, конференції, круглі столи і тематичні лекції.

Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе, презентуючи документи, наголосила на їхній важливості та подякувала міністерствам і відомствам, які активно долучилися до їхньої розробки.

Коментуючи рішення Уряду, Віце-прем’єр-міністр наголосила, що системна робота з інформування українців про зближення країни з ЄС і НАТО розпочалася минулого року, коли в рамках Плану заходів на 2018 рік були проведені перші інформаційні кампанії, яким передували проведені соціологічні дослідження. «Ми пересвідчилися, наскільки затребуваною є інформація щодо стратегічного курсу країни, викладена простою і зрозумілою мовою. Враховуючи той факт, що цей рік – виборчий, особливо важливим є давати нашим громадянам неупереджені дані, побудовані на фактах, вести з ними якісну комунікацію, що стане щепленням від маніпуляцій та дезінформації», – підкреслила Віце-прем’єр-міністр. Вона додала, що рівень підтримки курсу України на ЄС і НАТО серед українців залишається дуже високим, окрім того, більшість українських політиків декларують його підтримку. Проте емоційна підтримка не є стабільною, вона має перетворитися на свідому, підкріплену аргументами, реальними знаннями, а не базуватися на міфах. До того ж ця підтримка має включати розуміння того, що євроінтеграційні перетворення стосуються кожного українця, включаючи зміну поведінки та усталених звичок на кшталт ставлення до енергоносіїв, сортування сміття тощо.

Вона зазначила, що невдовзі Держкомтелерадіо оголосить перші тендери на проведення інформаційних кампаній у межах планів та закликала українські компанії, що спеціалізуються на комунікаціях, активно брати в них участь. «Хочемо, щоб до реалізації інформаційних кампаній долучилися справжні професіонали. Зі свого боку обіцяємо їм надзвичайно цікаву роботу та цілковиту підтримку», – додала Іванна Климпуш-Цинцадзе.

Довідково

Дві інформаційні кампанії на тему європейської та євроатлантичної інтеграції України, які відбулися в кінці 2018 року, були ініційовані Офісом Віце-прем’єр-міністра з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України і реалізовані «Українським Інститутом Розвитку Медіа» на замовлення Держкомтелерадіо. У межах кампаній створені інформаційні листівки, різноманітні інформаційні ролики, цикли інформаційних програм «Чому НАТО?» та «Євроінтеграція – сила можливостей», серії прямих ефірів та відеороликів для соцмереж. Реалізація комунікаційної програми забезпечила понад 20 млн контактів з українською аудиторією у віці 16-65 років. Програми та ролики, створені в межах кампанії, можна переглянути за посиланням.

Джерело


 

Про використання тарифних квот ЄС

8d23ff25eab399b458add-35613Україна з початку 2019 року станом на 21 січня повністю вичерпала квоти на безмитний експорт до Європейського Союзу меду, виноградного і яблучного соку, а також основну і додаткову квоти на кукурудзу, повідомила прес-служба асоціації "Український клуб аграрного бізнесу".

"Станом на 21 січня Україна закрила квоти на безмитний експорт до Європейського Союзу меду, виноградного та яблучного соків, а також основну і додаткову квоти на кукурудзу", - йдеться в повідомленні.

У прес-службі зазначили, порівняно з аналогічним періодом 2018 року спостерігається прискорення темпів закриття квот на оброблений крохмаль, цукор, солод і пшеничне клітковину, які вже закриті на 17%, 38% і 44%. Разом з тим, порівняно з минулим роком змінилася ситуація з поставками оброблених томатів у межах квот.

Так, експерти зазначили, що ці квоти станом на 21 січня використані лише на 3%, тоді як минулого року станом на цю ж дату вони були використані на 11%. Як повідомляв УНІАН, за даними Мінагропроду, експорт аграрних і харчових продуктів з України до європейських країн в 2017 році зріс більш ніж на 37%, або на 1,6 мільярда доларів і становить 5,8 мільярда доларів.

Джерело


 

Дні кар'єри ЄС

b96df754-c266-42c5-a0d6-de7626293109_cx0_cy9_cw0_mw1024_mh1024_s-300x225Представництво Європейського Союзу в Україні повідомляє про ініціативу "Дні кар'єри в ЄС", яка відбудеться у 15 різних містах України у 2019 році.  Ініціатива є частиною проекту Представництва ЄС "Інформаційна підтримка молодіжних мереж ЄС в Україні" та мають на меті допомогти студентам та випускникам підвищити совї навички та знання. Заходи акцентують увагу на ролі Угоди про асоціацію між Україною та ЄС та висвітлюють програми ЄС, направлені на розвиток нових бізнес-можливостей для українських та європейських компаній, що сприятиме створенню нових робочих місць.

Для організації на належному рівні "Днів кар'єри ЄС" Представництво шукає надійних та мотивованих партнерів, зокрема, вони очікують на плідну співпрацю з громадськими організаціями та інформаційними центрами ЄС, на базі вищих навчальних закладів. Очікування Представництва від потенційних партнерів є такими:

- мають у наявності необхідні приміщення та обладнання для проведення заходу
- можуть залучити щонайменше 400 учасників
- можуть залучити місцеву владу, зацікавлені сторони та компанії
- спроможні забезпечити висвітлення заходів у ЗМІ, забезпечити участь засобів масової інформації (телебачення, радіо, онлайн ресурсів); провести прес-брифінги та висвітлення в соціальних мережах.

Універститети, ВНЗ та організації громадянського супільства, які зацікавлені в організації заходів та інші структури, які мають намір долучитися, можуть звертатися до Представництва ЄС в Україні (контактна особа пані Вікторія Давидова, victoria.davydova@eeas.europa.eu) або до проекту Представництва Європейського Союзу "Інформаційна підтримка молодіжних мереж ЄС в Україні" безпосередньо (контактна особа Ірина Диба, i.dyba@euroquiz.org.ua,  0985422863)

"Дны кар'єри ЄС" будуть проходити третій рік поспіль. У попередні роки кожен захід відвідали понад 400 учасників та десятки місцевих компаній. У 2019 році "Дні кар'єри ЄС" відбуватимуться у 15 провідних вищих навчальних закладах та будуть активно залучати всі зацікавлені сторони, зорема, місцеві органи влади, представників бізнес-асоціацій, представників регіональних торгово-промислових палат, а також місцеві компанії. Для проведення заходів буде відібрано 15 організацій.

Цього року програма кожного заходу включатиме:
- панельну дискусію "Професії майбутнього: чому варто інвестувати час зараз?"
- 2-3 тренінги на теми розбудови кар'єри (написання резюме та мотиваційного листа, самопрезентації, співбесіди, запуск власного бізнесу, запуск нових компаній)
- ярмарок вакансій, де місцеві фірми зможуть взяти на роботу молодих фахівців


 

Про використання європейських квот

9243Станом на 21 січня Україна закрила квоти на безмитний експорт до Європейського Союзу меду, виноградного і яблучного соків, а також основну і додаткову квоти на кукурудзу. Про це повідомили в Українському клубі аграрного бізнесу.

Тенденція до стрімкого закриття зазначених квот спостерігається з початку дії Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Не дивлячись на вичерпання квот безмитного ввезення, експорт цих продуктів продовжуватиметься і надалі.

Порівняно з аналогічним періодом 2018 року спостерігається пришвидшення темпів закриття квот на оброблений крохмаль, цукор, солод та пшеничну клейковину, які вже закриті на 17%, 38% і 44% відповідно.

Натомість ситуація з поставками оброблених томатів у межах квот змінилася порівняно з минулим роком. На сьогодні використано лише 3%, у той час як минулого року у 20-х числах січня було використано 11%.

Джерело


 

Переклад законодавства ЄС: конференція за участі європейських експертів

50264365_816710675333030_8105601236088127488_n16–17 січня 2019 року Проект ЄС "Association4U" спільно з Генеральним директоратом з письмового перекладу Європейської Комісії й Урядовим офісом координації європейської та євроатлантичної інтеграції провели в Києві першу в Україні профільну конференцію з питань перекладу законодавства ЄС для кращого впровадження Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Учасниками заходу стали представники органів державної влади, перекладачі, науковці.

"Переклади вищої якості означають кращу імплементацію законодавства ЄС, а це означає швидшу інтеграцію меншими зусиллями. Також українські громадяни повинні мати вільний доступ до актів права ЄС, що лежать в основі українського законодавства, українською мовою. ЄС розуміє, що Україна на цьому етапі інтеграції має приділяти більше уваги питанню перекладу законодавства ЄС і підтримці розбудови державних спроможностей" — зазначив Посол ЄС Хюг Мінгареллі під час відкриття заходу.

Генеральний директор Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина додала: "Як державна установа, що офіційно відповідає за переклад законодавства ЄС, ми привертаємо увагу до якості правничих перекладів як до основи якісного наближення законодавства, спрямованого на виконання зобов’язань України в рамах Угоди про асоціацію між Україною та ЄС".

Знані українські та європейські експерти під час дводенної конференції ділилися з учасниками досвідом щодо інституційних рамок перекладу актів права ЄС в ЄС, нових інструментів та технологій, останніх інновацій та тенденцій перекладацьких технологій, а також принципів правничої англійської в ЄС і термінології та гармонізації української термінології.

 Джерело


 

Про експорт аграрної продукції до ЄС: статистика

8d23ff25eab399b458add-35613За результатами січня-листопада 2018 року зовнішньоторговельний обіг аграрними та харчовими товарами між Україною та країнами ЄС збільшився на $778,6 млн та склав $8,01 млрд. В свою чергу, український аграрний експорт до країн Євросоюзу збільшився на $362,3 млн та сягнув $5,6 млрд.

Про це розповіла заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева.

«Підписана Угода про Вільну Торгівлю між Україною та Європейським Союзом приносить свої позитивні результати для обох сторін. Про це свідчать показники двостороннього обігу товарами АПК, які поступово, але впевнено зростають. За результатами одинадцяти місяців 2018 року цей показник збільшився майже на 11% порівняно з аналогічним періодом 2017 року та перевищив $8 млрд», - наголосила заступник Міністра Ольга Трофімцева.

За її словами, вже декілька років поспіль в ТОП-5 ключових торговельних партнерів України в сфері АПК серед країн ЄС входять: Нідерланди, до яких за 11 місяців 2018 року було експортовано української продукції АПК на суму $ 995,3 млн, Польща – $602,1 млн, Німеччина – $584,2 млн, Іспанія – $882,6 млн, Італія – $669,5 млн.

«Якщо подивитись на товарну структуру нашого аграрного та харчового експорту до ринків ЄС, можна виділити п’ятірку ключових позицій, за рахунок яких відбулось зростання в 2018 році. Це кукурудза, насіння свиріпи або ріпаку, м’ясо та харчові субпродукти птиці, пшениця, овочі бобові сушені», - відмітила Ольга Трофімцева.

Імпорт товарів АПК з країн ЄС також продемонстрував зростання за 11 місяців 2018 року порівняно з аналогічним періодом минулого року. Він збільшився на 20,6% та склав $2,4 млрд. У ТОП-5 ключових товарів, які Україна купувала в ЄС за вказаний період, увійшли: шоколад та продукти з какао-бобів, тютюн та вироби з нього, продукти для годівлі тварин, м'ясо та субпродукти, алкогольна продукція.

Довідково:       ТОП-10 товарних груп, які експортувались до країн ЄС в січні-листопаді 2018 року:

  1. Зернові злаки (кукурудза, пшениця, ячмінь, сорго тощо) – $1,8 млрд;
  2. Насіння олійних культур (насіння свиріпи або ріпаку, соєві боби, насіння соняшнику, насіння інших олійних культур) – $1,08 млрд;
  3. Олія (соняшникова, соєва, ріпакова або свиріпова тощо) – $998,3 млн;
  4. Залишки і відходи харчової промисловості (макуха та інші тверді відходи, одержані під час добування соняшникової олії, соєвої олії, відходи від виробництва крохмалю, цукру тощо) – $460,2 млн;
  5. М'ясо та харчові субпродукти свійської птиці – майже $223 млн;
  6. Плоди, горіхи та цедра (сирі або варені, інші горіхи тощо) –   $142,1 млн;
  7. Овочі, рослини та коренеплоди – $83,5 млн;
  8. Шкіра із шкур ВРХ, овець, ягнят та інших тварин – $81,1 млн;
  9. Вироби із зерна та хлібних злаків – $73,6 млн;

Джерело


 

Консультанти з експорту ЄС

start-a-consulting-businessТоргово-промислова палата України запрошує фахівців із міжнародної торгівлі взяти участь у Сертифікаційній програмі тренінгів для консультантів з експорту до ЄС, розробленій CTA Economic & Export Analysts Ltd (Великобританія).

З 2015 року вже 68 експертів взяли участь у програмі і стали сертифікованими консультантами з експорту до ЄС. Серед них - фахівці торгово-промислових палат, центральних органів державної влади, державних і приватних підприємств, комерційних банків, а також приватні консультанти.

Курс 4: Аудит експортної готовності. Розробка експортної стратегії та плану маркетингових заходів (21-25 січня 2019 року)

Мова навчання: англійська.

Учасники, що успішно проходять тренінги, стають сертифікованими компанією CTA Economic & Export Analysts Ltd та ТПП України консультантами з експорту в рамках Угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС. Вони входять до реєстру сертифікованих консультантів, який веде ТПП України і який слугує підтвердженням схвалення та гарантії кваліфікації фахівців.

Контактна особа: Віра Кузнецова, дирекція міжнародного співробітництва ТПП України (044 461 98 07, vak-ier@ucci.org.ua).

Джерело


 

Україна увійшла у ТОП-5 найбільших експортерів аграрної продукції до ЄС

8d23ff25eab399b458add-35613Україна стала однією з п’яти найбільших країн-експортерів сільськогосподарської продукції до ЄС. Такі дані оприлюднила Єврокомісія у дослідженні щодо стану торгівлі аграрною продукцією у період з листопада минулого року до жовтня 2018 року.

 “Сільськогосподарський імпорт з третіх країн за період 12 місяців з листопада 2017 року по жовтень 2018 року зареєстровано на рівні 115,2 мільярдів євро… Найважливішими напрямками, звідки до Євросоюзу надходить сільськогосподарський імпорт, за минулі 12 місяців залишаються Бразилія (12 млрд євро) та США (11,5 млрд євро). За ними йдуть Китай, Аргентина, Україна, Швейцарія, Туреччина та Індонезія, – на кожну з цих країн припадає від 4,4 до 5,5 мільярдів євро”, – йдеться у документі.

При цьому обсяг українського експорту до ЄС у період з листопада 2017 по жовтень 2018 років дещо знизився у порівнянні із аналогічним періодом 2016-2017 років – з 5 мільярдів 390 мільйонів євро до 5 мільярдів 123 євро.

Водночас Україна посіла перше місце за темпами зростання сільськогосподарського імпорту з країн ЄС. Так, ЄС експортував до України у 2017-2018 роках аграрну продукцію на понад 2 млрд євро, що на 16% більше, ніж в 2016-2017 роках.

При цьому наша країна посідає 16 місце серед 20 найважливіших напрямків європейського експорту сільськогосподарської продукції з показником у 2 мільярди 22 мільйони євро, що на 15,6 відсотків більше ніж у відповідний період 2016-2017 років.

Раніше повідомлялося, що поставки української кукурудзи в Євросоюз на 123% перевищили минулорічний показник.

Джерело


 

Зовнішньоторговельна діяльність з ЄС

787З січня до грудня 2018 року товарообіг між Україною та країнами Європейського Союзу склав 44 млрд 446 млн доларів США. Це на 12% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Зокрема, з січня до грудня минулого року Україна експортувала до ЄС товарів на 20 млрд 153 млн доларів США, проти 17 млрд 529 млн доларів США за аналогічний період 2017 року. Відтак приріст експорту з України до ЄС склав 15%.

Водночас Україна імпортувала на 10% більше продукції з ЄС — на 24 млрд 293 млн доларів США проти 22 мільярдів 040 мільйонів доларів США з січня до грудня 2017 року.

Часка ЄС у загальній структурі українського експорту у січні  — грудні 2018 року склала 42% та 43%  — у загальній структурі українського імпорту.  

Нагадаємо, також Україна стала однією з п’яти найбільших країн-експортерів сільськогосподарської продукції до ЄС.

Джерело


 

<1 2 3 4 5 6 7 ... 60 61 >