Огляд, статті
71% європейців вважають, що Україна є частиною європейської сім'ї

279115711_361948619307146_4611390601236370094_nОпубліковане опитування Flash Eurobarometer, проведене у всіх державах-членах ЄС, показує широкий консенсус серед громадян ЄС, котрі підтримують реакцію ЄС на вторгнення Росії в Україну. 

Більшість європейців вважають, що від початку війни ЄС виявив солідарність (79%) і був об'єднаним (63%) та швидким (58%) у своїй реакції.

Респонденти висловлюються за непохитну підтримку України та її народу. Зокрема, понад дев'ять з десяти опитаних (93%) схвалюють надання гуманітарної допомоги постраждалим від війни людям. 88% європейців схвалюють ідею запросити до ЄС людей, які рятуються від війни. 80% схвалюють надану Україні фінансову підтримку. 66% згодні з тим, що «Україна повинна приєднатися до ЄС, коли вона буде готова», 71% вважають, що Україна є частиною європейської сім'ї, а 89% відчувають співчуття до українців.

Підтримка санкцій, запроваджених проти Росії після військового нападу на Україну, також є дуже високою. Переважна більшість європейців (80%) схвалюють економічні санкції проти Росії. 79% європейців схвалюють санкції проти російських олігархів, щоб змусити російську політичну еліту, відповідальну за вторгнення, зазнати очевидних економічних та політичних втрат.

Дві третини європейців (67%) схвалюють те, що ЄС фінансує закупівлю та постачання військової техніки в Україну. Крім того, 75% вважають, що війна в Україні доводить наступне: «Нам потрібна більша військова співпраця всередині ЄС».

Дослідження також засвідчує широку підтримку дій ЄС у сфері енергетики, спрямованих на позбавлення від залежності від російського викопного палива. Існує широкий консенсус щодо наповнення сховищ газу в ЄС, аби уникнути ризиків дефіциту на наступну зиму (86%), щодо вжиття ЄС заходів, спрямованих на підвищення енергоефективності будівель, транспорту і товарів (85%), а також стосовно того, що війна в Україні робить нагальнішим інвестування у відновлювані джерела енергії (84%). 90% європейців погоджуються, що на європейському рівні повинні вживатися заходи, спрямовані на обмеження для споживачів та підприємств наслідків зростання цін на енергоносії. 86% європейських респондентів вважають, що зростання цін на енергоносії суттєво впливає на їхню купівельну спроможність.

Джерело


 

Confindustria відкриє представництво в Україні

 

_2022-05-05_1129259163 травня Україну відвідала делегація Confindustria Italia – конфедерації, що об’єднує понад 150 000 італійських підприємств, які формують понад 34% ВВП Італійської Республіки.

 

Під час зустрічі в МЗС України керівник апарату Confindustria Ріккардо ді Бернардіні повідомив про рішення Президента Confindustria Карло Бономі про відкриття офіційного представництва організації в Україні – аналогічного до представництва об’єднання в Брюсселі.

 

Під час зустрічі заступник Міністра закордонних справ України (CDTO) Дмитро Сенік обговорив подальші кроки з метою розширення присутності італійського бізнесу в Україні. «Україна високо цінує допомогу та широку підтримку, яку надають Італія та італійський бізнес Україні в часи російської агресії. Вважаємо, що рішення відкрити представництво Confindustria в Україні є важливим сигналом підтримки нашої держави на найвищому рівні з боку Італійської Республіки», – підкреслив український дипломат.

 

Зустріч відбулася на продовження співпраці в рамках меморандуму про взаєморозуміння між Радою експортерів та інвесторів при МЗС України та Confindustria Italia. Документ був підписаний 10 червня 2021 року під час українсько-італійського бізнес-форуму за головуванням міністрів закордонних справ України Дмитра Кулеби та Італії Луїджі Ді Майо.

 

 

Україну та Італію багато років об’єднують тісні ділові контакти, успішна торгівля.

 

Товарообіг між країнами у 2021 році зріс на 50% - до $6,14 млрд. При цьому експорт з України до Італії зріc майже на 80%! Збільшились італійські інвестиції в Україну.

 

До речі, товарообіг підприємств Чернігівщини з італійськими партнерами торік зріс у 1,8 раза і склав майже 75 млн дол США.. Експорт товарів збільшився у 2,6 рази (до 37,3 млн дол. США). На італійський ринок наші підприємства поставляли переважно зернові культури деревину і вироби та текстильну продукцію.

 

Таку прекрасну динаміку порушила війна.

 

Тому сьогодні італійський бізнес зацікавлений в активній роботі на українському ринку. Планує брати участь у відбудові української інфраструктури.

 

Confindustria Italia (Confederazione generale dell'industria italiana, Confindustria) заснована в Римі у 1910 році та є найвпливовішою асоціацією промисловців і підприємців в країні. До складу конфедерації входить 15 національних секторальних федерацій, 98 галузевих асоціацій, 16 закордонних представництв.

Джерело


 

 

Україна очікує в червні позитивної відповіді з боку ЄС щодо надання Україні статусу кандидата на вступ...

279108533_359915426177132_7108179557913061920_nУкраїна завершить до кінця цього тижня другу частину опитувальника щодо відповідності політичним та економічним критеріям ЄС і очікує в червні надання позитивної відповіді з боку Євросоюзу щодо надання Україні статусу кандидата на вступ.

Про це розповіла виданню «EURACTIV» Віцепрем’єр-міністерка з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольга Стефанішина.

18 квітня Україна надала відповіді на першу частину анкети-опитувальника від ЄС щодо членства – одного з ключових кроків на початку вступу країни в ЄС – з рекордною швидкістю – лише за 10 днів були підготовлені та надані відповіді.

За словами високопосадовців ЄС, очікується, що рекомендація Європейської Комісії щодо того, чи починати лідерам ЄС обговорювати наступні кроки щодо процесу членства, може бути розроблена в травні та бути готовою до кінця червня.

«EURACTIV» зазначає, що друга частина опитувальника охоплює 33 сфери співпраці між Україною та ЄС.

«Ми абсолютно здатні, і Європейська Комісія цілком спроможна забезпечити, щоб до Саміту, який запланований на червень, всі процедури були виконані», – сказала вона, також підтвердивши, що Україна веде активний діалог для цього з країнами-членами ЄС.

  • Уникнення помилок

«ЄС не повинен зробити помилку, не ухвалюючи рішення про надання Україні статусу кандидата», – додала вона.

Віцепрем’єрка попередила, що ЄС не повинен повторювати помилку НАТО в Бухаресті в 2008 році, коли Альянс вирішив, що поки що не пропонуватиме членство Грузії та Україні. Ольга Стефанішина додала, що війна довела взаємосумісність України не лише на полі бою, а й через порядок денний реформ.

За її словами, історична помилка стала уроком у випадку Фінляндії та Швеції.

«Якби Швеції та Фінляндії довелось чекати 15 років, перш ніж вони отримають членство, вони отримали б війну на своїй території», – сказала Віцепремʼєрка, попередивши, що якщо ЄС не ухвалить позитивного рішення в червні, це «також демотивувало б українців, які б подумали, що європейські лідери не вірять у нашу перемогу».

«Для нас дуже важливо, щоб у червні лідери ЄС не зробили цю помилку, і ми ухвалимо це рішення і не залишимо важелів для Росії, щоб підірвати єдність з точки зору української перспективи», – додала вона.

Відповідаючи на запитання, чи може бути перешкодою для України те, що країни Західних Балкан, Північна Македонія та Албанія ще не отримали зеленого світла для початку переговорів про вступ, незважаючи на те, що вони роками мали статус кандидата, Ольга Стефанішина відповіла, що українська заявка дала поштовх до активізації діалогу і щодо інтеграції Західних Балкан.

«Ми розглядаємо це не як перешкоду, а як можливість для Західних Балкан перезавантажити весь наратив про розширення ЄС», – зазначила урядовиця.

  • «Широко узгоджений»

Претенденти на вступ до ЄС зазвичай стикаються з тривалим і складним процесом, який часто вимагає серйозних реформ для досягнення стандартів Євросоюзу щодо політичної та економічної конвергенції. У випадку України, ЄС вже дав свою оцінку українському ринку, законодавству та бізнесу у сферах цифрових технологій, економіки, транспорту та енергетики, а також усунув торгові бар’єри та оголосив амбітний кліматичний порядок денний.

«Це те, про що ми говоримо, коли говоримо про «швидку процедуру», тому що ми вже маємо значний досвід і довготривалі відносини», – сказала Стефанішина.

«Під час війни у ​​нас є повністю функціонуючий уряд, повністю функціонуючі установи, повністю функціонуючий банківський та фінансовий сектор, чого майже ніколи не було в жодній країні, яка була у стані війни», – додала вона.

У березні Україна також стала частиною енергетичної системи ЄС, тобто приєдналася до європейської енергетичної мережі ENTSO-E.

«Це стало безпрецедентним, оскільки протягом 24 годин нам вдалося пройти всі випробування, які були проведені під час обстрілів та бомбардувань», – наголосила Ольга Стефанішина.

Джерело


 

Спрощено процедуру видачі митницями сертифікатів з перевезення EUR.1 на експорт товарів
eu27.04.2022
Відповідно до функціональних повноважень митниці видають сертифікати з перевезення EUR.1 на експорт товарів українського походження.
За умови наявності сертифіката при імпорті в Європейському Союзі товари звільняються від сплати ввізного мита, що дозволяє українському бізнесу бути конкурентоспроможним на зовнішніх ринках.
На період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», з метою недопущення затримок митного оформлення експорту товарів та забезпечення доступу товарів українського походження на зовнішні ринки на преференційних умовах Головою Держмитслужби доручено керівникам митниць під персональну відповідальність забезпечити спрощений порядок видачі сертифікатів з перевезення EUR.1 на підставі заяви експортера з можливістю надання документів про походження товарів з України (декларацій виробників) після припинення воєнного стану у разі надходження відповідного запиту від митної адміністрації країни ЄС.
У разі виникнення проблемних питань, пов’язаних з видачею сертифікатів з перевезення EUR.1, експортерам слід звертатися до фахівців профільного підрозділу Державна митна служба України за номером телефону (096) 133-22-79.

 
 
Україна та ЄС активізували підготовку до підписання “промислового безвізу”
278880817_353168793511089_7464254288210738393_nПодальші кроки щодо укладення Угоди АСАА обговорили  під час зустрічі 27 квітня заступник Міністра економіки України Олександра Грибана, виконувач обов’язків Голови Представництва Європейського Союзу в Україні Ремі Дюфло та торговий менеджер Представництва Європейського Союзу в Україні Анне Берсіо.
 
Наразі здійснюється моніторинг результатів адаптації законодавства, включаючи нормативно-правові акти у сфері енергоефективності та енергетичного маркування, шляхом заповнення таблиці «Tracking tables», розробленої спільно з Європейською стороною. На сьогодні Україна в цілому виконала зобов’язання щодо адаптації горизонтального та секторального законодавства.
 
“Реалізація Угоди АСАА сприятиме впровадженню нової моделі економічного розвитку України, зростанню конкурентоспроможності та інноваційності української промислової продукції як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках. Це нові можливості залучення інвестицій, а також вироблена за сучасними технологіями якісна та безпечна продукції для споживачів, що є особливо важливим для спрощення торгівлі та відновлення економіки України під час воєнного стану”, - зазначив заступник Міністра економіки України Олександр Грибан. Він висловив вдячність Європейській стороні за підтримку України під час військової агресії рф, і зокрема у сфері дерегуляції торгівлі промисловою продукцією.
 
Наразі українська сторона врахувала рекомендації європейських експертів, надані у звітах за результатами проведення першої фази попередньої оціночної місії ЄС, в межах якої відбулось оцінювання стану адаптації горизонтального та вертикального законодавства інфраструктури якості України до актів законодавства ЄС, систем стандартизації та метрології України.
 
Мінекономіки підготувало та передало виконувачу обов’язків Голови Представництва Європейського Союзу в Україні Ремі Дюфло Дорожню карту допомоги державним підприємствам сфери технічного регулювання в умовах воєнного стану, зокрема за підтримки діючих в Україні проектів технічної допомоги.
 
Сторони докладатимуть максимум зусиль для пришвидшення подальших оціночних місій із застосуванням гнучких підходів в режимах онлайн та офлайн. Європейська сторона запевнила у підтримці національної системи інфраструктури якості України у цей складний час.

Диверсифікація маршрутів українського експорту

_2022-04-22_115550633Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба обговорив із прем'єр-міністром Румунії Ніколає Чуке диверсифікацію маршрутів українського експорту.

"Ми обговорили розвиток торгової, енергетичної та інфраструктурної співпраці, сконцентрувалися на шляхах диверсифікації маршрутів українського експорту. Вдячний Румунії за підтримку України та прийом українських біженців", - написав Кулеба.

Джерело

Україна обговорює з ЄС питання експорту картоплі

potatoes-1585075_1920Держпродспоживслужба звернулася з листом до Генерального директорату з питань охорони здоров’я та безпечності харчових продуктів Європейської комісії щодо розгляду можливості здійснення експорту української картоплі до країн Європейського Союзу.

Про це йшла мова під час зустрічі голови Держпродспоживслужби Владислави Магалецької з представниками Української асоціації виробників картоплі.

«Україна виконує взяті на себе зобов’язання у рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, зокрема щодо адаптації національного законодавства до загальноєвропейського в частині картоплярства. Ми продовжимо докладати всіх зусиль для відкриття ринку ЄС для українських картоплярів», - зазначила Владислава Магалецька.

Наразі з європейськими колегами обговорюється питання щодо необхідності призначення інспекції європейських експертів у 2022 році для відкриття експорту української картоплі до ЄС.

Джерело


 

 

Флагманські ініціативи у межах економічного та інвестиційного плану Східного Партнерства для України
267540542_4658065377641379_1563945144360963876_nСьогодні на Саміті Східного партнерства (СхП) було офіційно представлено Економічний та інвестиційний план для країн СхП, який містить набір флагманських ініціатив для кожної з країн-партнерів.
План передбачає залучення 2,3 млрд євро як гранти, поєднання фінансових ресурсів та гарантій, що сумарно має потенціал залучити до 17 млрд євро державних і приватних інвестицій.
«Україна отримає найбільшу підтримку серед країн Східного партнерства у межах Економічного та інвестиційного плану. Флагманські ініціативи охоплюватимуть сфери спільних інтересів для України та ЄС, зокрема сприятимуть реалізації Європейського зеленого курсу, цифровій трансформації. Вагома частина фінансування буде спрямована на підтримку малого й середнього бізнесу, який суттєво постраждав під час пандемії. Ми дякуємо партнерам за підтримку та очікуємо на початок практичної реалізації флагманських проєктів», – сказала Віцепремʼєрка Ольга Стефанішина.

Серед флагманських ініціатив, реалізацію яких ЄС підтримає в Україні, такі: 

Перша. Підтримка сталої, інноваційної, зеленої та конкурентоспроможної економіки. Бюджет: 1,5 млрд євро. ЄС підтримає програми, орієнтовані на бізнес-інкубатори, та сприятиме доступу МСП до фінансування, розширюючи їхні експортні можливості. Метою є безпосередня підтримка близько 100 000 МСП та самозайнятих людей у розробці бізнес-моделей, які також будуть стимулювати кліматично нейтральну, стійку та циркулярну економіку.

Друга. Економічна трансформація сільської місцевості. Бюджет 100 млн євро. Земельна реформа є однією з найважливіших реформ, яка зараз проводиться в Україні, підкріплюючі повний перехід до ліберальної економіки. ЄС зробить внесок у Фонд часткового гарантування кредитів у сільському господарстві, який надасть понад 10 000 малим фермерським господарствам швидкий доступ до доступних кредитів.

Третя. Покращення сполучення шляхом модернізації на пунктах перетину кордону. Бюджет: 30 млн євро. Йдеться про запровадження електронних  черг та обробки даних (особливо для вантажних автомобілів), які дозволять спростити бізнес-процеси, зокрема, шляхом інтегрованого обміну даними. Ці кроки буде доповнено подальшим удосконаленням транспортної інфраструктури, розширенням мережі TEN-T, включаючи залізничне та автомобільне сполучення між великими містами України та пунктами перетину кордону з державами-членами ЄС.

Четверта. Прискорення цифрової трансформації – модернізація загальнодоступної ІТ–інфраструктури (сервери, центри обробки даних тощо). Бюджет: 200 млн євро. 

П’ята. Підвищення підтримки енергоефективності та водневої енергетики. Бюджет 100 млн євро. Фінансування спрямують на підтримку Фонду енергоефективності, розвиток чистої та відновлюваної енергетики в Україні.

Джерело


 
Аналіз торгівлі послугами між Україною та ЄС
_2021-11-24_111622Хочеш дізнатися, у яких секторах існує потенціал для збільшення експорту послуг України на ринок ЄС?
Ознайомся з результатами дослідження «Аналіз торгівлі послугами між Україною та ЄС: кроки для збільшення експорту послуг і поглиблення секторальної інтеграції з ЄС» від Trade+, International Trade Research Center Kyiv School of Economics, проведеного на замовлення Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції у партнерстві з Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
У дослідженні проаналізовано сектори:
☑ Міжнародні автомобільні вантажні перевезення
☑ Залізничний вантажний транспорт
☑ Міжнародні морські вантажні перевезення
☑ Поштові і кур’єрські послуги
☑ Комп’ютерні послуги
 
У досліджені зібрані:
1⃣ Огляд зобов’язань ЄС та України в рамках ПВЗВТ
2⃣ Аналіз динаміки торгівлі послугами між Україною та ЄС в рамках ПВЗВТ
▪ Загальні тенденції торгівлі послугами між Україною та ЄС
▪ Лідери та аутсайдери вітчизняного експорту послуг до ЄС
▪ Аналіз динаміки та структурних змін експорту та імпорту послуг до ЄС за видами послуг
▪ Пріоритетні сектори послуг для подальшого аналізу
3⃣ Секторальний аналіз: визначення ключових бар'єрів експорту в ЄС для 5 секторів послуг
???? Повний звіт – за посиланням: https://bit.ly/3HZl0kO

Посібник - Поглиблення відносин між ЄС та Україною

screenshot_2021-10-17_at_23.18.25.6d76850bb75082ce485049b6aa1d1446Цей Посібник покликаний пояснити зміст складного й великого за обсягом міжнародного договору – Угоди про асоціацію, що включає в себе положення з Поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі (ПВЗВТ) – між Україною та Європейським Союзом (ЄС). Як і більшість складних юридичних текстів, текст Угоди непростий для розуміння пересічного читача. Тому мета Посібника – допомогти всім охочим зрозуміти основний зміст кожної глави Угоди про асоціацію як з точки зору характеру зобов’язань Сторін, так і в контексті перспективи їх імплементації.

Перше видання цього Посібника було опубліковано у 2016 році, оновлене друге видання - у 2018 році. Це третє видання 2021 року виходить далеко за рамки пояснення Угоди та способу її поступової імплементації. Значна частина законодавства ЄС, охопленого первинною Угодою, була кардинально переглянута та доповнена новим законодавством. Окрім цього, з’явилися нові або значно розширені сфери політики, такі як охорона здоров’я (у зв’язку з Covid), кібербезпека, гендер та новий Зелений курс. Також ведеться багато дискусій щодо новаторських ідей. Усі ці теми висвітлено в оновленому розширеному третьому виданні.

Посібник призначений для широкого кола читачів, у тому числі державних службовців, парламентарів, керівників бізнесу, юристів, бізнес-консультантів, аналітичних центрів, організацій громадянського суспільства, викладачів вищих навчальних закладів, учителів, студентів та журналістів.

Своїм змістом 33 розділи Посібника переважно відповідають главам Угоди, але вони не ідентичні. Деякі глави Угоди, що є менш актуальними, у Посібнику не розглядаються, крім того, було змінено заголовки окремих глав.

Посібник входить до трилогії, яка охоплює дуже схожі, але не ідентичні Угоди між ЄС, з одного боку, і Грузією, Молдовою та Україною - з іншого. Усі три книги можна завантажити безкоштовно в електронному форматі англійською та національними мовами трьох країн на www.3dcftas.eu.

Коротка версія цієї книги призначена для широкої аудиторії, у тому числі школярів. Її також можна безкоштовно завантажити в мережі Інтернет англійською та українською мовами на www.3dcftas.eu.

За цим посиланням можна знайти і нове видання цього короткого Посібника, що відповідає поточній редакції Посібника.

Посібник було підготовлено двома групами дослідників із незалежних аналітичних центрів - Центру європейських політичних досліджень (CEPS) у Брюсселі та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) у Києві. CEPS засновано в Бельгії в 1983 році. Організація є провідним аналітичним центром, що спеціалізується на політиці ЄС, і має власний потужний науковий потенціал та розгалужену мережу партнерських інститутів в усьому світі. Мета її діяльності полягає в проведенні ретельних досліджень політики, спрямованих на знайдення конструктивних рішень для викликів, що стоять перед Європою.

Джерело

 

<1 2 3 4 5 6 7 ...88 89 >