Економічний Портал Чернігівської області

Огляд, статті Асоціація з ЄС Експорт до ЄС Програми та гранти Східне партнерство
До уваги підприємств!

8d23ff25eab399b458add-35613Вашій увазі пропонується перелік ставок увізного мита України, які будуть застосовуватись у 2018 році до імпорту товарів походженням з ЄС в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС

Завантажити

 

 

 


 

Про експорт до ЄС

9243Станом на кінець вересня цього року, 63 українські компанії отримали дозволи на експорт продуктів харчування в Європейський Союз, причому 29 з них отримали дозволи після початку часткового застосування норм Угоди про асоціацію в 2015 році.

Про це повідомила заступник міністра економічного розвитку і торгівлі - торговельний представник України Наталія Микольська.

"У нас вже 63 українські підприємства, які отримали дозволи на експорт продуктів харчування. При цьому 29 підприємств отримали право експорту вже після початку часткового дії угоди про вільну торгівлю з ЄС", - сказала Микольська.

За словами торгпреда, бізнесом були отримані дозволи на експорт м'яса птиці та м'ясних продуктів (9 компаній), молочних продуктів (19 компаній), рибної продукції (23), яєц (3 компанії), жаб'ячих лапок і равликів (5 компаній) та іншої харчової продукції (4 компанії).

Також Микольська зазначила, що українські експортери все більше орієнтуються на європейський ринок. "У нас вже 140 підприємств отримали в ЄС статус уповноваженого експортера. Це ті підприємства, які експортують вже більше одного року, мають історію відносин з європейськими партнерами. Всі ці цифри свідчать про те, що ринок ЄС не є лише якийсь євроінтеграційної метою держави, а дійсно є ринком у фокусі для українського бізнесу. Все більше і більше українських підприємств вже з теоретичної зацікавленням дивляться на угоду про вільну торгівлю з ЄС. Бізнес починає відкривати для себе нові можливості", - підкреслила торгпред.

Як повідомляв УНІАН, Україна в січні-липні 2017 року збільшила експорт до Європейського Союзу на 26% порівняно з аналогічним періодом минулого року - до 9,5 мільярда доларів. ЄС займає 40% у структурі українського експорту.

Джерело


 

10 перемог від вільної торгівлі з ЄС

53315f6e7e033_image11 вересня Угода про асоціацію з Європейським Союзом нарешті вступила в силу у повному обсязі.

Цій події присвячую добірку 10 цікавих перемог українського експорту на вітчизняному ринку. Як за час дії зони вільної торгівлі з ЄС, так і підкріплені свіжими показниками та цифрами.

1 Експорт товарів і послуг до ЄС постійно зростає.

За результатами 6 місяців 2017 року Європейський Союз є основних торговельним партнером України з питомою вагою торгівлі товарами та послугами 39,9%. Важливо, що обсяги експорту до ЄС склали $9,4 млрд та збільшилися на 22,8%, або на $1,7 млрд.

Так, Україна в цьому році експортувала товарів на $8,2 млрд, що на 26,1% більше, у порівнянні із минулим роком. Обсяги ж експорту послуг склали $1,5 млрд, збільшившись на 6,4%. Наприклад, цікавим є зростання експорту електронагрівачів з України до ЄС в два рази – на суму $3 млн.

2 Україна серед лідерів постачання продовольства до ЄС.

Сьогодні ми входимо до ТОП-10 найбільших постачальників агропродукції до ЄС. Україна посідає 8-ме місце в цьому рейтингу. При цьому, по багатьох позиціях ми посіли перше місце: по пшениці – 32% від загального імпорту ЄС, кукурудзі – 62%, ячменю – 74%, вівсу – 68%.

У грошовому вимірі наш експорт кукурудзи зріс на $554 млн, тобто на 35%, олії соняшникової – на $498 млн (на 26,9%), соєві боби – на $98 млн (зростання в 3 рази), маргарин – на $18 млн (у 13 разів!), м'ясо птиці – на $28 млн (майже вдвічі).

3 Українські виробники молочної продукції підкорили ринок ЄС.

Не зважаючи на те, що ринок молочної продукції ЄС став доступним для українських підприємств лише з середини 2016 року, українська молочка завоювала популярність у європейських споживачів. Вже 18 наших підприємств можуть вільно продавати свої продукти у країнах ЄС.

Україна стала другим по значущості імпортером вершкового масла на цей ринок. За результатами першого півріччя цього року імпорт українського вершкового масла складає 24,7% від імпорту продукції Європейським Союзом. Експортовано цього продукту на $5,3 млн, що в два рази більше ніж минулого року. Наша держава поступається в цьому показнику лише Новій Зеландії, яка є багаторічним лідером з поставок вершкового масла на ринки світу.

4 Споживчі промислові товари користуються все більшим попитом.

Завдяки зоні вільної торгівлі з ЄС експорт українських керамічних виробів на європейський ринок цього року виріс на 52,3%, всього експортовано – на $20 млн. Поряд із цим, досить популярними стали українські меблі, експорт яких зріс на 45,6%, головні убори – 31,2%, вироби зі скла – 20,1%.

Експорт одягу для чоловіків українських виробників виріс на 12%, і склав $73 млн. ЄС є основним ринком для цієї категорії товарів.

5 Експорт послуг до Європейського Союзу теж виріс.

Показник зростання експорту послуг – 6,4%. Хоч це і невелика цифра, але вона теж свідчить про певний прогрес. Зокрема, послуги, пов’язані з подорожами зросли на 18,4%, послуги з будівництва – на 17,9%, з переробки матеріальних ресурсів – на 16,5%, ділові послуги – на 16,0%. Крім того, послуги приватним особам, культурні та рекреаційні послуги зросли у цьому році на 22,4%.

6 Зростають інвестиції в виробництво на території України для експорту на ринок ЄС.

Лише на днях на Львівщині, завдяки інвестиціям французької компанії, відкрили нові потужності заводу Електроконтакт Україна з виробництва кабельної продукції, яка потім поставляється на ринок ЄС для відомого автомобільного гіганту. З самого початку дії зони вільної торгівлі показники експорту ізольованих проводів та кабелів почали суттєво рости. У 2016 році зростання було на 7,5%, а вже у першому півріччі 2017 року – на 16,3%.

Експорт до ЄС механічного та eлектро-обладнання та пристроїв для записування або відтворення зображення і звуку зріс за 6 місяців цього року на 20,6%.

7 Україна завершує шлях приєднання до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження.

Ми розглядаємо цей крок як інструмент поліпшення преференційної торгівлі не лише з країнами ЄС, але й з державами Європейської асоціації вільної торгівлі – Ісландія, Ліхтенштейн, Норвегія та Швейцарія, – Північної Африки, Близького Сходу і Балкан.

8 Україна отримала додаткові торговельні преференції від ЄС.

Очікуємо, що дуже скоро почнуть діяти додаткові торговельні преференції для України. Нагадаю, що рішення в ЄС з цього приводу вже прийнято, воно вступить в силу восени 2017-го і буде діяти 3 роки. Преференції поза межами режиму вільної торгівлі – це додаткові можливості безмитного доступу для певних видів продукції – як агрохарчової, так і промислової.

Товари, на які запроваджуються преференції, експортуватимуться до ЄС за різних умов. Наприклад, для низки промислових товарів, таких як взуття, мідні та алюмінієві вироби, рідкокристалічні екрани тощо, знижується ставка увізного мита з моменту набуття регламентом чинності.

9 Ми працюємо над усуненням обмежувальних заходів.

Це важливий напрямок роботи, який потребує професійних та наполегливих зусиль як з боку держави, так і з боку виробників. Нагадаю, що у 2012 році проти українських товарів на ринку ЄС діяло 5 антидемпінгових заходів. Зараз залишився один. Ми працюємо над тим, аби не давати можливості іншим країнам запроваджувати обмежувальні заходи до української продукції.

10 Системне просуванням українського експорту на ринок ЄС.

Важливими інструментами у просуванні є запровадження промислового діалогу Україна-ЄС та проведення торговельних місій. Це інструмент взаємодії, який буде допомагати нарощувати співпрацю в окремих секторах промисловості. Робота в рамках діалогу сприятиме залученню української промисловості до глобальних, європейських та регіональних ланцюгів створення доданої вартості. Крім того, мова йде про прямі контакти між бізнес-асоціаціями України та ЄС, які полегшать шлях до торговельної взаємодії.

За останні два роки Мінекономрозвитку спільно з Офісом з просування експорту та за підтримки Міністерства закордонних справ провели 11 торгових місій, з них чотири до країн-членів ЄС. Це були Литва, Франція, Швеція та Німеччина. На жовтень цього року запланована торгова місія до Нідерландів, вона організовується для українських виробників одягу.

Такі контакти дають конкретний результат. Наприклад, після проведення торгової місії до Швеції ІКЕА значно розширила список своїх українських постачальників дерев'яних меблів та комплектуючих з України. І це безперечно успіх!

Джерело


 

Корисна інформація для експортерів

 У 2016 році розмір квоти на крупи та оброблене зерно (ячмінна крупа, пластівці тощо) становив 6,3 тисячі тонн, а загалом до ЄС цієї продукції ми продали 17,2 тисяч тонн. Тобто 6,3 – це не обмеження подальшого експорту, а обсяг саме безмитного експорту. 6,3 із 17,2 тисяч тонн експортованих з України до ЄС круп і борошна, були ввезені туди БЕЗМИТНО. Водночас квоту на крохмаль торік ми використали лише на 18%.

Більше – в буклеті від Урядового офісу з питань європейської та євроатлантичної інтеграції, що розвіює всі страхи про експорт до Європейського Союзу.

Завантажити


 

Для експортерів меду

eksport-meda-37462-55024До вашої уваги буклет, підготовлений Урядовим офісом з питань європейської інтеграції спільно з Association4U, який містить детальні інструкції щодо експорту меду до Європи.

Завантажити

 

 

 

Джерело


 

Як спростити вихід на ринок ЄС: дві нові можливості для експортерів

53315f6e7e033_image1Минуло вже більше ніж півтора року з моменту набрання чинності договором про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі між Україною і Євросоюзом.

За цей час багато компаній вже скористалися перевагами угоди для виходу на європейські ринки, а ЄС зміцнився у статусі нашого ключового торгового партнера.

За даними Держстату, експорт з України в ЄС за період із січня по травень 2017 року зріс на 25,2% (у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року) і склав $6,75 млрд. Це майже 40% від усього українського експорту.

І потенціал ринку ЄС ще не вичерпаний! Досить нагадати, що країни Євросоюзу, такі як Німеччина, Франція і Велика Британія, в нещодавно представленому проекті Експортної стратегії України "Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі України на 2017-2021 роки" потрапили в перелік "недоторгованих" ринків.

За розрахунками ITC (International Trade Center), тільки з цими трьома країнами Україна може наростити експорт на $2,9 млрд. А це означає, що

можливості, які пропонує ринок ЄС, лише частково використовуються українськими експортерами.

Саме тому Офіс із просування експорту (Export Promotion Office) посилено працює над тим, щоб інформувати українські компанії про можливості на зарубіжних ринках і допомогти ними скористатися.

У цьому контексті варто згадати про дві нові можливості для виходу на ринки ЄС, які будуть корисні українським експортерам.

Одна з них – програма ЄС "Конкурентоспроможність підприємств малого та середнього бізнесу (COSME) 2014-2020", до якої Україна приєдналася в березні цього року.

Приєднання до COSME відкрило Україні доступ до бюджету програми в розмірі близько 900 млн євро, які надаватимуться у вигляді грантів і фінансування проектів розвитку малого і середнього підприємництва.

Таким чином, український бізнес має можливість отримувати консультації, тренінги, шукати бізнес-партнерів.

Практичним застосуванням цієї програми вже стало відкриття доступу українських виробників до проекту COSME – Європейської мережі підприємців (Enterprise Europe Network, EEN). Це інформаційна мережа, яка була створена в 2008 році і об'єднує 66 країн, серед яких 28 держав ЄС, більше 50 тисяч підприємств з 17 галузей.

За допомогою EEN українські виробники отримали доступ до інтернет-бази підприємств, інформацію про В2В зустрічі, наукове співробітництво, консультативну та інноваційну підтримку. Зареєструватися на порталі можна через сайт Офісу.

Що ж компанія отримує після реєстрації на ресурсі?

В Україні представлено вісім партнерів консорціуму EEN-Ukraine, контактні дані всіх можна знайти на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі. Консорціум повинен інформувати про можливості програм COSME, HORIZON-2020 та інших проектів фінансової підтримки ЄС, доступних для України.

Після реєстрації в EEN компанії зможуть отримувати індивідуально підібрану розсилку про потенційних партнерів і події, які проходять в рамках EEN.

А найбільш перспективні та інноваційні компанії-експортери з нашою допомогою отримують можливість розмістити свою бізнес-пропозицію в мережі.

EEN також інформує про можливості розвитку компанії в певній сфері, допомагає в залученні інвестицій і нових технологій для підвищення конкурентоздатності українських компаній.

Як все це виглядає на практиці? Механіка функціонування мережі проста. Якщо ви шукаєте партнера за кордоном, спершу слід ознайомитися з уже представленими профілями в мережі EEN.

Пошуковий інтерфейс зручний для користувача, можна налаштувати фільтри. Якщо вас зацікавила пропозиція, зробіть запит (клікніть на кнопку "Request more information" і оберіть МЕРТ як члена консорціуму), далі заповніть відповідні форми.

Після обробки запиту Офіс передасть вам отримані контакти замовника профілю.

Якщо вас не зацікавили представлені пропозиції, можна створити власний профіль. Наші колеги допоможуть вам у заповненні, що істотно полегшить цей етап.

Щоб надіслати заявку на розміщення пропозиції компанії, необхідно:

- визначити тип пропозиції (технологічний, бізнес-запит або пропозиція);

- запросити форму в партнера консорціуму EEN-Ukraine для заповнення (всі форми доступні на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі за посиланням;

- заповнити форму і надіслати її представнику нашого Офісу, який після перевірки розмістить її в системі EEN.

Профіль компанії буде опублікований після оцінки європейських експертів.

Варто згадати, що це лише один із багатьох інструментів допомоги українським експортерам на абсолютно безоплатній основі, що надаються Export Promotion Office (ЕРО). Сьогодні вже більше 100 українських компаній зареєструвалися в системі ЕЕN і регулярно отримують пропозиції про партнерство.

Наприкінці липня українська компанія, яка зареєструвалася на ресурсі EEN за допомогою ЕРО в травні 2017 року, підписала контракт на розробку і виробництво високотехнологічних пристроїв з партнером з Британії.

Крім цього, пропозиції шести українських компаній наразі проходять процес перевірки європейськими експертами, а профілі чотирьох компаній вже затверджені й представлені 600 бізнес-організаціям і десяткам тисяч підприємців.

Наше завдання – збільшення кількості вітчизняних учасників системи EEN для створення "кумулятивного ефекту", що спростить вихід на європейський ринок для інших українських компаній. 

Джерело


 

Торгівля агропродукцією з ЄС

9243У січні-червні 2017 р оборот торгівлі сільськогосподарськими товарами між Україною та ЄС склав $ 3,8 млрд. При цьому позитивне сальдо для України перевищує $ 1,7 млрд.

Основні обсяги поставок до Європи Україна забезпечує за рахунок зернових і олійних культур, а також соняшникової олії та макухи. Найбільшими торговельними партнерами для України в ЄС залишаються 6 країн - Нідерланди, Іспанія, Італія, Польща, Франція і Німеччина. Їх сукупна частка в обороті перевищує 73%.

У свою чергу, Україна імпортує з ЄС зернові культури, насіння олійних, какао-боби і шоколад, різні харчові продукти, спирт і алкогольні напої, відходи переробної промисловості та тютюнові вироби.

Раніше повідомлялося, що в липні для України були узгоджені додаткові торгові преференції від Європейського Союзу терміном на 3 роки.

Джерело


 

Європейський Союз вводить мито на імпорт кукурудзи, жита і сорго

9243Європейський Союз з 8 серпня вводить мито на імпорт кукурудзи, жита і сорго. Відзначається, що розмір мита на на імпорт кукурудзи, жита і сорго складе € 5,16 за т.

Розмір квот на безмитну поставку для України залишається без змін.

Згідно з повідомленням, з листопада 2014 року в ЄС діяла нульова мито на імпортні поставки кукурудзи. Основною причиною є зміцнення євро на тлі низьких світових цін на кукурудзу через надлишок світового пропозиції.

Згідно з діючими в ЄС правилам, імпортне мито вводиться в разі, якщо імпортні ціни, які розраховуються на основі експортних цін США з урахуванням вартості фрахту, опустяться нижче позначки в € 157 за т, і будуть триматися на такому рівні не менше 10 діб. Мито покриває різницю між ціною поточного імпорту і введеним в Європейському Союзі граничним значенням і може бути скоригованим зі зміною цін імпорту.

Джерело


 

Експорт української агропродукції до ЄС збільшився

8d23ff25eab399b458add-35613Експорт української продукції до європейських країн за січень-червень 2017 збільшився на 31,4%,  або на 663,4 млн дол. США, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, та склав 2, 774 млрд дол. США. Про це заявила заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.

«Сьогодні країни ЄС стабільно займають друге місце в регіональній структурі нашого аграрного експорту. За результатами першого півріччя 2017 року їх частка становила 34,9%. Загальний зовнішньоторговельний обіг між Україною та країнами ЄС також збільшився на 24,1%, або на 739,3 млн дол. США, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, та склав 3 802,8 млн дол. США. Це конкретний результат дії Угоди про ЗВТ між Україною та ЄС», - розповіла Ольга Трофімцева.

За словами заступника Міністра, у порівнянні з відповідним періодом 2016 року, за шість місяців поточного року зросли обсяги постачання до європейських ринків таких українських агротоварів, як: кукурудза – на 344,1 млн дол. США (або на 54,3%); соя – на 98,1 млн дол. США (в 3,3 рази); макуха – на 37,7 млн дол. США (на 18,5%); олія соняшникова – на 36,4 млн дол. США (на 5,3%); м’ясо та харчові субпродукти птиці – на 27,8 млн дол. США (на 94,4%); маргаринова продукція – на 18,7 млн дол. США (в 13 раз); екстракти солодові, продукти з борошна, крупи – на 12,2 млн дол. США (в 78,7 рази); ячмінь – на 9,1 млн дол. США (в 2,6 рази); хлібобулочні, кондитерські вироби – на 9,1 млн дол. США (на 97,5%); плоди та горіхи сирі або варені, морожені – на 8 млн дол. США (на 70,7%); мед – на 6,9 млн дол. США (30,6%).

«Також помітно зросли постачання до європейських ринків нішевих та перероблених продуктів з доданою вартістю, наприклад: масла вершкового – на 5,3 млн дол. США (в 1064,8 рази); овочів бобових сушених – на 2,4 млн дол. США (на 86%); шоколаду – на 2,2 млн дол. США (на 24%); томатів консервованих– на 2,1 млн дол. США (на 12,1%) та інших. Серед лідерів-імпортерів були Нідерланди з часткою  в загальному експорті до ЄС 17,6%, Іспанія – 17%, Італія – 13,5%, Польща – 12,1%, Франція – 6,8%, Німеччина – 6,7%, Великобританія – 3,8%, Португалія – 3,3%, Бельгія – 3 % та Угорщина – 2,1%», - підкреслила Ольга Трофімцева.

Джерело


 

До уваги експортерів!

У м.Київ відбудеться майстер-клас британського експерта Джуліана Гілла для українських виробників взуття «Тенденції та можливості для виробників взуття на ринку ЄС».

Майстер-клас є першим етапом програми підтримки експорту для українських виробників одягу та взуття, котру організовує Торгово-промислова палата України за підтримки CBI (нідерландського Центру підтримки імпорту) та у співпраці з регіональними торгово-промисловими палатами і Асоціацією «Укрлегпром».

Після майстер-класу ви отримаєте можливість взяти участь у відборі компаній для розробки індивідуальних стратегій експорту до ЄС.

Дати проведення: між 18 та 29 вересня 2017 року. Точні дати будуть повідомлені додатково.

Про зацікавленість в участі повідомляйте нам шляхом заповнення форми: https://goo.gl/forms/dhsIdcobdFYh0ukq1

Для отримання деталей щодо участі, будь ласка, телефонуйте/ пишіть нам або переглядайте веб-сайт проекту.

Контактні дані: +380 44 461 98 07, +380 67 233 47 50, vak-ier@ucci.org.ua

Контактна особа: Віра Кузнецова

Веб-сайт проекту: http://www.eo-ucci.org.ua/укр/export-cbi/export-cbi


 

1 2 3 4 5 ... 41